אל על מסיימת שנה פיננסית מוצלחת

אל על מסיימת שנה פיננסית מוצלחת וחיובית ומשיקה תכנית אסטרטגית חדשה:

יציאה ממשבר הקורונה: ביצועי 2022 טובים מאלו של 2019, שיא של 283 מיליון דולר ביתרת המזומנים, ורבעון רביעי רווחי לראשונה מאז 2015

הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 2 מיליארד דולר; בשנת 2022 EBITDAR של כ-348 מיליון דולר; הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מליון דולר; הרווח הנקי ב-2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר (בתוספת הכנסת מס חד פעמית של כ- 112 מיליון דולר);
נמשכת מגמת חיזוק האיתנות הפיננסית- יתרת המזומנים בסוף 2022 עומדת על שיא של 283 מיליון דולר

רבעון רביעי מוצלח:

הכנסות הרבעון הסתכמו בכ-561 מיליון ולראשונה חצו את הכנסות 2019 (כ-518 מיליון דולר ב-2019)
הרווח הנקי של הרבעון הסתכם בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, בנוסף, זהו הרבעון הרביעי הרווחי היחיד מאז 2015;
פוטנציאל צמיחה גבוה: הפעילות ברבעון הרביעי היא בכושר ייצור של 81% בלבד ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019

משיקה את Rising above & Beyond, תכנית אסטרטגית חדשה ל-5 השנים הבאות ומציבה את היעדים הבאים עד שנת 2028:

יעד הכנסות של 3.5 מיליארד דולר; היקף נוסעים שנתי בהיקף של 7.5 מיליון איש; העלאת היקף ההכנסות של השירותים הנלווים והפעילות הלא תעופתית, ל-10% מכלל ההכנסות, כגון: תיירות, פיננסים, תוכן ומדיה

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "חברת אל על ממריאה לעבר אופק פיננסי משופר, אנו שמים מאחורינו את משבר הקורונה תוך שאנו שומרים על ההתייעלות וממשיכים להתנהל באופן זהיר ומחושב. פתיחת הנתיב המהיר לטיסה מעל שמי סעודיה ועומאן היא נדבך נוסף בהסכמי אברהם, שמייצר לנו הזדמנויות ופוטנציאל צמיחה משמעותי. הביקושים הגבוהים וחזרתו של שוק התעופה והתיירות לחיים, יחד הסדרת יחסי העבודה בחברה, מטוסי הדרימליינר החדשים, היעדים האטרקטיביים ושעות הטיסה הנוחות ביותר, וקבלת פרס חמישה כוכבי שירות של APEX , מציבים אותנו בחזית עולם התעופה העולמי. השקנו היום את התכנית האסטרטגית של אל על לחמש השנים הקרובות Rising Above & beyond במרכזה חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, יחד עם הדאטה האדיר שלנו לטובת פעילות מניבה מעבר לפעילות הליבה. אני מאמינה באסטרטגיה הזו שתביא ליציבות פיננסית, ואני מאמינה בהון האנושי המצוין שלנו שבזכותו נמשיך להמריא אל על".

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים היוצא באל על: "בשנת 2022 באו לידי ביטוי המהלכים התפעוליים והפיננסים שביצענו בחברה בשנתיים האחרונות, אשר הביאו לכך שסיימנו את השנה עם רווח נקי משמעותי וייצרנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 313 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו מספר מהלכים אשר חיזקו את האיתנות הפיננסית של אל על והפחיתו את החשיפה של החברה לעליית הריבית במשק, תוך יצירת חוסן פיננסי שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי העתיד. בימים אלה אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה בתחושת סיפוק רבה, וזאת לאחר שצלחנו את המשבר שנגרם לענף התעופה בשל מגיפת הקורונה והבאנו את אל על למקום המאפשר לה להמשיך ולצמוח ולהיות חברה מובילה בשוק התעופה העולמי"

עיקרי התוצאות:

הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו בכ- 1.986 מיליארד דולר לעומת 857 מיליון דולר בשנת 2021 ו-2.178 מיליארד דולר בשנת 2019.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-561 מיליון דולר לעומת כ-265 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-8% לעומת הכנסות של כ-518 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019. בכך, לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, הצליחו הכנסות החברה ברבעון לעבור את ההכנסות ברבעון המקביל בשנת 2019.

הרווח הנקי בשנת 2022 הסתכם בכ-109 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021 והפסד של כ-60 מיליון דולר בשנת 2019. הרווח הנקי של החברה הושפע מהכנסת מס חד פעמית בסך של כ-112 מיליון דולר בגין מכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד לחברה בת.
ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-8 מיליון דולר לעומת הפסד של
כ-110 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד של כ-31 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019. זוהי הפעם הראשונה מאז שנת 2015 בו רושמת החברה רבעון רביעי חיובי עם רווח נקי.

החברה ממשיכה לדווח על שיפור עקבי במדדים התפעוליים והציגה בשנת 2022 EBITDAR של
כ-348 מיליון דולר לעומת כ-36 מיליון דולר אשתקד וכ-296 מיליון דולר בשנת 2019. בניטרול הכנסה חד פעמית אשר הוכרה במהלך שנת 2022 בסך של כ-66 מיליון דולר בגין הכרה בהכנסה עבור מענקים ממשלתיים כפיצוי על נזקי הקורונה, ה-EBITDA של החברה הינו ללא שינוי מהותי ביחס לרמתו ערב המשבר וזאת בהיקף פעילות מופחת וחרף מגבלות תנועה קשות שחוותה החברה במהלך הרבעון הראשון של השנה ועל אף העליה במחירי הדלק הסילוני. היכולת לשמור על רמת EBITDA דומה לרמתה בשנת 2019 על אף האמור, מקורה בעיקר מיכולת התאמת מחירי המכירה למחירי השוק שנגזרים מעודף ביקוש על היצע וייצוב של היקף ההוצאות הקבועות והמטה של הקבוצה ביחס לתקופות שלפני משבר הקורונה.

ברבעון הרביעי לשנת 2022 הציגה החברה EBITDAR של כ-102 מיליון דולר לעומת לעומת כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וגידול של 137% לעומת כ-43 מיליון דולר ברבעון הרביעי בשנת 2019.

הרווח התפעולי בשנת 2022 הסתכם בכ-113 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-320 מיליון דולר בשנת 2021 ורווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר בשנת 2019.

ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם הרווח התפעולי בכ-46 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של
כ-77 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד תפעולי של כ-20 מיליון דולר ברבעון הרביעי לשנת 2019.

מכירות החברה (Booking) – הביקושים ממשיכים לעלות. ההיקף הזמנות החזוי לחודשים דצמבר 22 – פברואר 23 מסתכם בכ-643 מיליון דולר, המהווה שיעור מכירות של 113% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.

הוצאות המימון נטו בשנת 2022 הסתכמו בכ-127.3 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון של כ-102.7 מיליון דולר אשתקד. עיקר הגידול נובע מהכרה בהוצאות ריבית עקב גידול מצבת ההתחייבויות של החברה, בין היתר הסכם עם המדינה למימון מראש של כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, אגרות החוב למדינה (אשר נפרעו במהלך התקופה), הלוואה מחברת הפניקס בחברת הבת אל על הנוסע המתמיד וכן בהשפעת עליית הריבית בשווקים.

הוצאות ההפעלה של החברה הסתכמו בשנת 2022 לכ-1.676 מיליארד דולר. הגידול בפעילות בהשוואה לאשתקד, התבטא בגידול בהוצאות הפעלה בסך של כ- 716 מיליון דולר, כ- 74.5%, הנובע מגידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-397.1 מיליון דולר; גידול בהוצאות שכר ההפעלה בסך של כ-137 מיליון דולר עקב גידול בפעילות שהביא להחזרת עובדים ששהו בחופשה ללא תשלום ולגיוס עובדים וכן גידול בהוצאות משתנות אחרות התלויות בפעילות כגון: דמי מעבר אוירי, אגרות ושירותים בשדות תעופה, אספקת מזון למטוסים, תחזוקת מטוסים ומנועים ועוד.
הוצאות ההפעלה של החברה ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו לכ-444.5 מיליון דולר, גידול של כ-161.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, הנובע מגידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-87.3 מיליון דולר, בעיקר בשל הגידול בפעילות וכן גידול בהוצאות שכר ההפעלה ובהוצאות משתנות אחרות התלויות בפעילות כגון: דמי מעבר אוירי, אגרות ושירותים בשדות תעופה, אספקת מזון למטוסים, תחזוקת מטוסים ומנועים וכיו"ב.

תזרים המזומנים של הקבוצה מפעילות שוטפת לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2022 הסתכם בכ-313 מיליון דולר. השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לשנת 2022 לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, בסך של כ-19 מיליון דולר, נובע בעיקר משיפור בתוצאה העסקית בהשוואה ל-2019. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכם בכ-72 מיליון דולר לעומת כ-57 מיליון דולר ברבעון השלישי לשנת 2022, וזאת כחלק מהמשך מגמת היציבות במכירות החברה גם לתקופות עתידיות.

השקת תכנית אסטרטגית חדשה (ראו הרחבה מצ״ב):

דירקטוריון החברה אישר אסטרטגיה חדשה לטווח של 5 שנים (2023-2028) – Rising above & Beyond – זאת בהלימה עם תוכניותיה ארוכות הטווח של החברה ולהתפתחויות הצפויות בענף. השגת היעדים של האסטרטגיה החדשה נגזרת מהגדלת נפח הנוסעים, הגדלה משמעותית של שיעור ההכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ושירותים שאינם תעופתיים. התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים 2023-2028 מבוססת על שלושה כיווני התפתחות וצמיחה עיקריים- חיזוק פעילות הליבה שלנו, התרחבות לעולם התיירות, ולבסוף מינוף המותג, והדאטה שלנו לטובת פעילות עסקית מעבר לפעילות הליבה.

חיזוק תחומי הליבה- עולם התעופה במגמת צמיחה, זו ההזדמנות של אל על לחזק את מיצובה, למנף את הייחודיות שלה כחברה ישראלית לאומית, ולהצמיח את תחומי הליבה שלה ע"י הרחבה וחידוש צי המטוסים, שימור וביסוס רשת הנתיבים הגדולה והמגוונת ובמקביל עיבוי והרחבת רשת הנתיבים ביעדי הליבה, הרחבת בריתות ושותפויות אסטרטגיות ואטרקטיביות, התעמקות בחווית הלקוח ומסע הלקוח, חיזוק קהלי הליבה והתרחבות לקהלים נוספים, הגדלת וביסוס ערוצי ההפצה, מתן דגש על מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס האשראי Fly card, הגדלת השירותים הנלווים בתשלום (Direct Ancillary) ולבסוף חיזוק המותג.

התרחבות לעולמות התיירות- יצירת צמיחה בת קיימא עם רווחיות גבוהה יותר דורשת אינטגרציה של שרשרת הערך ופיתוח מנועי צמיחה חדשים. כניסה לתחום התיירות תאפשר מתן חווית שירות שלמה הכוללת מגוון מוצרי ושירותי תיירות, שיושקו באופן הדרגתי, החל מחבילות חופשה, חבילות דינמיות ובתי מלון, דרך שירותי קרקע נוספים ועד לחבילות מורכבות ושירותי תיירות פנים, ובנוסף גם סל מוצרים ושירותים נלווים עקיפים.
מינוף המותג, הדאטה והיכולות הדיגיטליות שלנו כדי להתרחב מעבר לעסקי הליבה שלנו – בסיסי הנתונים והמידע העשיר על הלקוחות הנאמנים שלנו הם נכסים יקרי ערך לפיתוח עסקים חדשים ומנועי צמיחה. שימוש חכם בדאטה ושיתופי פעולה עם שחקנים משמעותיים בשוק בצירוף יכולות דיגיטליות מתקדמות, יאפשרו לנו את הכניסה לתעשיות משנה חדשות.

להלן היעדים הכמותיים העיקריים לשנת 2028:
• צמיחה בהיקף ההכנסות מכ-2 מיליארד דולר בשנת 2022 לכ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2028.
• גידול במספר הנוסעים: כ-7.5 מיליוני נוסעים באל על (לעומת 4.2 מיליוני נוסעים ב-2022 ו-5.8 מיליוני נוסעים ב-2019), שמהווה כ-24% נתח שוק (לעומת 22% נתח שוק ב-2022).
• גידול בהיקף הכנסות משירותים נלווים (אנסילרי) ומפעילות שאינה תעופתית: ההכנסה מפעילויות אלו תהווה כ-10% מסך ההכנסה של החברה, לעומת 4% ב-2022.
• צמיחה בבסיס הלקוחות הנאמנים של החברה: למעלה מ-3 מיליון חברי מועדון הנוסע המתמיד
• חתירה לשיפור וייצוב שיעור הרווחיות, על-פי נתונים השוואתיים בתעשייה בחברות עם נתוני פעילות דומים.

**היעדים הכמותיים העומדים כבסיס לתוכנית האסטרטגית הינם יעדי צמיחה הדרגתיים על-פני תקופה של כחמש שנים בין 2023 לבין 2028, ומבוססים על הנחות עבודה של תחזית מחירי הדלק ושערי החליפין לתקופה זו. התוכנית תתעדכן מעת לעת בהתאם לשינויי תחזית מחירים אלו.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים