אל על מציינת 20 שנה להנפקתה בבורסה

אל על מציינת 20 שנה להנפקתה בבורסה. סקירה דוסיז צרכנות

ומסכמת את הרבעון השני הרווחי ביותר של החברה:
הרבעון השני של 2023 הסתכם ברווח תפעולי של 90 מיליון דולר
לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022, וברווח לפני מס של כ-
59 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ-17 מיליון דולר – עם כושר ייצור של 87% בלבד

במקביל נרשמת מגמת התייצבות בהכנסות של כ-630 מיליון דולר לרבעון, קצב
מכירות בהלימה עם התכנית האסטרטגית של החברה הצופה הכנסות של מעל ל-2.4
מיליארד ל-2023 תוך שמירה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה
אל על מציגה לאחר תקופה ארוכה תכנית עסקית חמש שנתית המציבה יעדים
פיננסיים באופן מדורג עד לשנת 2028, כהמשך ישיר לתכנית האסטרטגית שהוצגה בתחילת השנה:

התכנית העסקית מתבססת על ארבעה עקרונות: השגת רווחיות ויציבות פיננסית
לאורך זמן, חיזוק מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, שימור ההתייעלות התפעולית, וחיזוק יתרות מזומנים שוטפות לצמיחה והתפתחות.

מדדים2028202620232019
צי מטוסי נוסעים59534643
הכנסות (Revenue) במיליארד$3.532.42.2
ASK  (היצע מושבים) במיליארד$35322528

יעדים נוספים שהציבה לעצמה החברה עד שנת 2028:

EBITDAR (אחוז מהמחזור)17%-21%
יחס חוב ל-EBITDA3-4X
יתרות מזומנים (אחוז מהמחזור)10%-15%

**הנתונים מתבססים על תחזיות החברה


דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה
טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח
ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי
ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו
מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית
התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה-
777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג
לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התכנית
האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתכנית הזו ובטוחה שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמינו".

ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים: "אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו
ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת
היציבות במכירות- מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך
מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק
ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר
היעדים שהצבנו לעצמינו. התכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור
המשקיעים ולבעלים. התכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה
בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף
2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5
מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019".


עיקרי התוצאות לרבעון השני 2023:
רווח לפני מס הסתכם ב-58.8 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של 16.7 מיליון
דולר ברבעון המקביל ב-2022, ורווח לפני מס של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-
2019.
הרווח התפעולי הסתכם במספר שיא של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ב-
2022, ו-20 מיליון דולר ב-2019.
הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-630 מיליון דולר, לעומת 516 מיליון דולר
ב-2022; ו-584 ברבעון השני ב-2019.
 EBITDAR של כ-163 מיליון דולר אל מול 65 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב 2022,
ואל מול 99 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.
המכירות ברבעון הסתכמו ב-674 מיליון דולר, ומעידות על המשך מגמת ההתייצבות
וקצב מכירות של 2.4 מיליארד ל-2023

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים