כלי מחקר טכנולוגי איתר כספים ומניות

כלי מחקר טכנולוגי איתר כספים ומניות. סקירה דוסיז צרכנות

כלי מחקר טכנולוגי איתר כספים ומניות של ראש המועצה הראשון של פתח תקווה – 80 שנה לאחר מותו!
80 שנה לאחר מותו של אברהם זאב ליפקיס (1942-1877) אותרו נכסים ומניות על שמו, על ידי משרד עורכי דין עוז שושן, המתמחה בניהול חקירות היסטוריות ואיתור נכסי נעדרים.


מי שפנתה לעזרו של עו"ד שושן הייתה ד"ר שלומית כ"ץ – נכדתה של חיה רחל פלונסקי, אחותו של ליפקיס. ד"ר כ"ץ הוציאה בשנת 2021 ספר בשם "143 שנות העיר פתח תקווה", פרי מחקר מקיף אותו ערכה על העיר פתח תקווה ועל משפחתה. במהלך המחקר נחשפה ד"ר כץ למסמכים רבים הקשורים לאחי סבתה, בנושאים שלדבריה, מעולם לא נחשפו בציבור.
לדברי ד"ר כ"ץ, ליפקיס היה מראשוני המתיישבים בפתח תקווה, כיהן כראש המועצה הראשון של אם המושבות, ועסק ברוב שנותיו בחקלאות ובדאגה לצורכי הציבור. אחד מתפקידיו של ליפקיס בימי ראשית הישוב היה לחתום על שטרות הכסף של פתח תקווה ושל יפו.


למרות מידע שהגיע אל ד"ר כ"ץ, לפיו כלל נכסיו של ליפקיס עברו לחלק מבני משפחתו, משהו בתוכה אמר לה שקיימים עדיין כספים או מניות על שמו שטרם מומשו, והיא הייתה נחושה למוצאם, על אף שחלפו 80 שנה מעת פטירתו.


היא פנתה לסיועו של עו"ד עוז שושן בעקבות כתבה שפורסמה לפני כשנה בתקשורת, אודות מחקר שערך על אישים מרכזיים בפתח תקווה, ובמהלכו איתר מניות יקרות ערך של הבנק היהודי השייכות לבני משפחותיהם. ד"ר כ"ץ ביקשה מעו"ד שושן שיאתר עבורה כספים ומניות של ליפקיס שטרם מומשו.
לדברי עו"ד שושן, עומד לרשותו כלי מחקר טכנולוגי פרי פיתוחו, המסוגל לסרוק אלפי מסמכים, לשאוב מהם מידע רב ומפולח, להצליב אותו עם מאגרי מידע קיימים, וכך להגיע לחקר האמת במהירות רבה. הכלי הייחודי מאפשר לעו"ד שושן לנהל חקירות סבוכות הכוללות אלפי מסמכים ותיעודים, שנערכו בשפות שונות ולאורך עשרות ומאות שנים.


לבקשתו של עו"ד שושן, העבירה אליו ד"ר כץ מאות מסמכים עתיקים שהיו ברשותה, הכוללים אלפי עמודים, ולאחרונה, לאחר מחקר סבוך, הצליח עו"ד שושן לאתר מניות וכספים על שמו זאב ליפקיס. לדבריו, המניות שוחררו מהאפוטרופוס הכללי המחזיק בהן, אך עדיין מתנהלים בעניינם הליכים להשבת הכספים.
לדברי עו"ד שושן, קיימות משפחות רבות שחיות בתחושה כי אין להן מספיק מידע על אבות אבותיהם, על אף הידיעה כי היו לאותם קרובי משפחה נכסים לא מעטים. לדבריו, רוב המשפחות כלל לא מודעות לכך שיש ברשותן מידע רב שלא יסולא בפז, אך הם לא מסוגלים לפענחו, ולארגנו ביעילות, ואין ביכולתם להצליבו עם מאגרי מידע קיימים.


"אני מקווה שבעזרת כלים מתקדמים הנמצאים ברשותי, אצליח לפענח מקרים נוספים שנותרו לא פתורים לאורך עשרות שנים, כמו למשל נכסים אבודים של ניצולי שואה, תחום שבו המידע פזור עד מאד, ומתועד בשפות שונות" אומר עו"ד שושן.


לדבריו, בחקירה אותה ניהל עבור ד"ר כץ, לא נמצאו נכסים השווים ממון רב. חרף כך חשה ד"ר כ"ץ סיפוק רב על שסגרה מעגל. לדבריה היא תעשה שימוש בכספים שאותרו כדי לממן מחקרים נוספים על פתח תקווה וראשוני מתיישביה, ולהוציא מהדורה מעודכנת של ספרה לטובת הציבור הרחב.


עו"ד עוז שושן מתמחה בחקירות משפטיות בישראל וברחבי תבל, מחקר היסטורי משפטי, איתור יורשים, הוכחת בעלות על נכסים אבודים, מחקר גנאולוגי, סריקת ארכיונים ומאגרי מידע, ניהול מו"מ מול האפוטרופוס הכללי, וכן דיני ירושה ומקרקעין.


תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים