כ-40 אמנים ממרוקו נחתו בישראל

כ-40 אמנים ממרוקו נחתו בישראל. סקירה דוסיז צרכנות

כ-40 אמנים ממרוקו נחתו בישראל וישתתפו בתערוכת אומנות בחדרה

האומנים הגיעו כשהם מלווים בנציגים בשליחות הממשל המרוקאי | לראשונה בישראל, תיערך בחדרה תערוכת אומנות מסורתית יהודית מרוקאית | במסגרת התערוכה, תחת השם דִיאָלְנָא (משלנו), יוצגו עבודות יד של האמנים המרוקאים במגוון תחומים, ניתן יהיה גם לרכוש את העבודות | התערוכה תיערך בין התאריכים 16-25.5 בהיכל אנרבוקס | הכניסה חופשית

למרות המצב הביטחוני ששרר בישראל בשבוע האחרון, נחתו הבוקר כ-40 אומנים ממרוקו שיציגו החל מיום שלישי הקרוב בתערוכת אומנות מיוחדת בחדרה. האומנים, מהעיר פאס – השנייה בגודלה במרוקו, הגיעו כשהם מלווים בנציגים בשליחות הממשל המרוקאי.

מדובר בתערוכה ראשונה מסוגה בישראל – תערוכת אומנות מסורתית יהודית מרוקאית. התערוכה, תחת השם דִיאָלְנָא, ديالنا, Dialna (משלנו), תתקיים בהיכל האנרבוקס בחדרה בין התאריכים 16.5 ועד 25 לחודש (ערב חג שבועות).

במסגרת התערוכה הגיעה לישראל כמוסת הפולקלור והאומנות המרוקאית עם עשרות יצירות מעבודות יד מקוריות של כ-40 אמנים מבית הספר לאמנות ושמירת המקצועות המסורתיים של יהודי צפון מרוקו, שיציגו את העבודות בעצמם וגם יעמידו אותם למכירה.

דִיאָלְנָא היא תערוכה ייחודית המשלבת יצירות קרמיקה, פיסול, ציור, גילוף, כלי נגינה ועוד מגוון אומנויות מהפסיפס התרבותי של יהודי מרוקו. בין היתר, מדובר בעבודות מתכת, צורפות, פסיפס, אריגה ועוד מגוון עבודות יד אותנטיות. מדובר בתערוכה המשלבת מסע אל תוך חוויית התרבות, הצבעים והצלילים של מרוקו, כאשר הכל אותנטי ומלא השראה מתוצרי אומנות מסורתיים מעשה ידיהם של מיטב האמנים המרוקאים.

הכניסה לתערוכה חופשית, ובכל ערב ייערכו בהיכל האנרבוקס מופעי תרבות. בין המופעים ניתן למצוא את להקת שפתיים, הזמרים נדב וליאור קקון, הזמר גבי שטרית, להקת צבעי מחול, הקונסרבטוריון העירוני חדרה וגם להקות פולקלור מקומיות ממרוקו שיגיעו עם המשלחת. כל הפרטים ולוח המופעים המלא באתר עיריית חדרה.

ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים: "אנו נרגשים לארח בחדרה תערוכה בה יציגו את יצירותיהם לראשונה בישראל אומנים ממרוקו. מדובר באירוע חוצה גבולות שמחבר בין שני העמים דרך התרבות והאומנות. עצם העובדה שאומנים ממרוקו מגיעים לישראל בעיצומם של ימים לא פשוטים אלה, מדברת בעד עצמה ומעצימה את חשיבות התערוכה והחיבור בין העמים. אני מזמין את כולם להגיע לחדרה לתערוכה ייחודית, אותנטית ומלאת השראה, עם עשרות אומנים מרוקאים שיציגו עבודות יד מהפסיפס התרבותי המסורתי של יהדות מרוקו".

דִיאָלְנָא
ديالنا | Dialna
אומנות. יצירה. בית
התערוכה לאומנות מסורתית יהודית מרוקאית

16-25.5.23 | שעות פתיחה: ימים א-ה 11:00-21:00; יום ו' וערב חג: 11:00-18:00
היכל אנרבוקס חדרה, רח' משמר הגבול 5

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים