מדוע יצרנית הסיגריות המובילה רוצה שאנשים יפסיקו לעשן?

מדוע יצרנית הסיגריות המובילה רוצה שאנשים יפסיקו לעשן? סקירה דוסיז צרכנות

"שורה של מדינות בעולם מעודדות מעשנים לעבור לאלטרנטיבות באמצעות מדיניות מיסוי חכמה"
כך מצהיר מנכ"ל פיליפ מוריס בראיון לג'רוזלם פוסט


לדברי רועי עמית, פיליפ מוריס אינטרנשיונל רוצה שהישראלים יפסיקו לעשן סיגריות, ויעברו לחלופות כמו חימום טבק – אבל רגולציית המס הישראלית מעכבת את השינוי

"אנו מצהירים בצורה מאוד ברורה שאם אתה לא מעשן, אל תתחיל. אם אתה מעשן, תפסיק ואם אתה לא מפסיק, תשנה", את הדברים הנחרצים הללו אומר דווקא רועי עמית, מנכ"ל פיליפ מוריס ישראל, יצרנית הסיגריות המובילה בארץ, בראיון גלוי ראשון לעיתון ג'רוזלם פוסט.


במהלך הריאיון הסביר רועי עמית כי מגמת הירידה בשימוש בסיגריות במדינות רבות בעולם נובעת בין היתר מעידוד מעשנים לעבור לאלטרנטיבות מזיקות פחות, בעוד שבישראל המיסוי אחיד ולא מתמרץ מעשנים וותיקים לשקול חלופות מזיקות פחות. כהוכחה הוא מציג את התוצאות העגומות בנתוני משרד הבריאות, לפיהם שיעור המעשנים בישראל נותר סטאטי במשך שנים ועומד על 20%, חרף הגידול המתמיד באוכלוסייה.
מנכ"ל פיליפ מוריס אינטרנשיונל, הדגיש כי "לפני מספר שנים החליטה פיליפ מוריס לחולל שינוי דרמטי, אפילו היסטורי ולהוביל את חזונה "עתיד ללא עשן". לחזון שלנו יש פוטנציאל להשפיע על יותר ממיליארד מעשנים בגירים ברחבי העולם. שמנו לנו למטרה להפחית ככל האפשר את ההשפעה של סיגריות קונבנציונליות (המבוססות על שריפת טבק) באמצעות פיתוח חלופות טכנולוגיות מתקדמות, המבוססות על מדע ומחקר, ולהציע אותן כחלופות למעשנים בגירים שאינם מפסיקים לעשן. כיום, מרבית משאבי החברה מוקדשים למימוש חזון זה, דברי רועי עמית.
בג'רוזלם פוסט מציינים כי חלופות ללא עשן הן לא נטולות סיכון והן ממכרות, וברור כי הבחירה הטובה ביותר הוא להפסיק לצרוך סיגריות וניקוטין בכלל. אך אלו שבכל זאת ממשיכים לעשן צריכים להבין כי העשן הוא הגורם העיקרי למחלות הנגרמות מעישון ולכן כדאי להימנע ממנו. על פי מחקרים מסוימים, השימוש בחימום טבק או באידוי יכול להפחית את החשיפה לכימיקלים מזיקים עבור המעשן ועבור הסובבים אותו.


גם מחקרים עצמאיים שבוצעו על ידי הסוכנות הממשלתית לבריאות הציבור באנגליה והוועדה המייעצת לטבק של המכללה לרופאים בבריטניה, אומרים כי חימום טבק מפחית את הנזק ב-95% מעישון.


במהלך הריאיון ל"ג'רוזלם פוסט" הבהיר רועי עמית כי אם פיליפ מוריס תפסיק לייצר סיגריות באופן מיידי, אחד ממותגי הסיגריות המובילים האחרים בשוק פשוט ימלא את הפער במהירות. במקום לאפשר לזה לקרות, החברה רוצה לנצל את נתח השוק שלהם לטובתם, ולגרום למעשנים בהדרגה לזנוח את הסיגריות (המיוצרות על ידם או על ידי גורם אחר), ולעבור למוצרים ללא עשן.

פיליפ מוריס ישראל מצביעה על כך שברשימה של 25 (מתוך 39) מדינות OECD, ישראל היא היחידה שהמיסוי בה על אלטרנטיבות גבוה מהמיסוי על סיגריות. זאת לעומת שורה ארוכה של מדינות בעולם, המעודדות את המעשנים לעבור לאלטרנטיבות באמצעות מדיניות מיסוי מתאימה.


כך למשל ביפן, המיסוי הכולל על סיגריות בוערות נכון לשנת 2020 היה 61%; המיסוי על מוצרי טבק מחוממים (HTP) היה 52.14%. ההפרש הזה של 19% במיסוי על סיגריות לעומת HTP היה תמריץ משמעותי עבור 22% אחוז מהגברים ביפן שבחרו לזנוח את הסיגריות ולעבור לאלטרנטיבות נטולות עשן.


באופן דומה, בדנמרק (המתהדרת בהבדל של 154% לטובת HTP), בריטניה (73%), גרמניה (123%), איטליה (107%) ושלל מדינות אחרות, מספר מעשני הסיגריות ירד בהתאם עם המיסוי הנוח יותר של מוצרי טבק מחוממים.


בסיום הראיון אמר מנכ"ל פיליפ מוריס כי "כדי להתקדם מהר יותר, על ארגוני בריאות הציבור לשתף פעולה עם תעשיית הטבק כדי לקדם את הרעיון של הפחתת נזקי הטבק בישראל. בשילוב עם תקני בטיחות מוגברים, אכיפה מחמירה יותר ומניעת מכירות לצעירים ולבני נוער . זו גם האסטרטגיה במדינות אחרות – הקריאה כאן היא לרגולטור לגבש אסטרטגיה מקומית שמבוססת על צמצום הנזק שנגרם ממוצרי עישון דליקים, ולעודד להציע חלופות למי שאחרת לא היה מפסיק לעשן", דברי רועי עמית.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים