מחקר של Epson על שינוי האקלים

מחקר של Epson על שינוי האקלים. סקירה דוסיז צרכנות


למרות ההשפעות ההרסניות של שינויי האקלים אנו חיים ב״גירעון מציאות״ ולא מבינים מה יקרה אם לא נתגייס לפעולה

● המחקר במימון חברת Epson שהקיף 26,205 אנשים ב-28 שווקים, מגלה שאנשים רואים בשינויי האקלים איום עיקרי – בדומה למשבר הפיננסי המתמשך
● המודעות לשינויי האקלים מובילה אנשים מרחבי העולם לאמץ אורח חיים בר קיימא יותר

ברחבי העולם, אנשים מגבירים את המאמצים האישיים למנוע שינויי אקלים, על פי הממצאים האחרונים של סקר ״ברומטר מציאות האקלים״ של חברת הטכנולוגיה Epson. עם זאת, למרות שנה של השפעות אקלים חסרות תקדים על שלום האנושות, קרוב למחציתנו לא ממש מפנימים כמה המצב גרוע ועוד הולך להיות יותר גרוע אם לא נפעל: 48% מהמשתתפים היו אופטימיים והחזיקו באמונה שאפשר למנוע את אסון האקלים עוד בימי חייהם, נתון שמרמז על "גירעון מציאות" – אנשים לא ממש מבינים את ההשפעות העתידיות המלאות של שינויי האקלים על העולם. הסקר נערך ב-28 מדינות והקיף קרוב ל-30 אלף משתתפים.

באופן לא מפתיע, בעיות פיננסיות מיידיות הן הדאגה העיקרית של אנשים. "תיקון הכלכלה" (22%) ו"עליית מחירים" (21%) נמצאים בראש סדר העדיפויות של המשיבים ואילו שינויי האקלים נמצאים במקום השלישי (20%) בסדר החשיבות.

מהסקר עולה כי האופטימיות נמוכה יותר ברוב הכלכלות המפותחות מאשר במדינות המתפתחות. כך לדוגמה, מדינות ה –G7 הראו רמות של אופטימיות מתחת לממוצע העולמי של 48% ואילו הכלכלות המתעוררות והצומחות במהירות רושמות רמות של אופטימיות אקלימית משמעותית מעל הממוצע העולמי: סין (76.2%); הודו (78.3%); אינדונזיה (62.6%).

הממצאים גם מצביעים על כך שגיל הוא גורם, כאשר טווחי הגילאים המבוגרים והצעירים ביותר מודאגים משינויי האקלים. בני 55 ומעלה הם הקבוצה היחידה שמציינת את שינויי האקלים כבעיה הגלובלית הדחופה ביותר שלה (22.2%), בעוד שקבוצת 16 עד 24 היא היחידה שדירגה אותה במקום השני (19.3%) – כל שאר טווחי הגיל מדרגים אותה במקום השלישי.

יאסונורי אוגווה, נשיא Epson העולמי אמר בתגובה לממצאי הסקר, כי המטרה הארגונית של החברה מתמקדת בשיפור החיים וכדור הארץ. ״אנו נקדיש משאבים משמעותיים כדי להשיג זאת. בזמן שהעולם מכין עצמו לוועידת האקלים העולמית, סקר ׳ברומטר מציאות האקלים׳ שלנו נועד להעלות את המודעות ולהעצים שינוי טרנספורמטיבי. אנו מקווים שהתובנות של הסקר יסייעו לממשלות, תעשיות ויחידים להגביר את מאמציהם למנוע אסון אקלים. למרות שאנו יודעים שיש עוד דרך ארוכה לעבור, אנו מאמינים שנוכל לבנות עתיד טוב יותר אם נעבוד יחד ונפעל כעת".

בעוד שפעולות בודדות מתגברות, ברור שצריך לעשות הרבה יותר. ממשלות צריכות להסדיר את הקיימות, עסקים צריכים לפתח מדיניות וטכנולוגיות ברי קיימא, ויחידים צריכים להאיץ שינויים באורח החיים – כדי שהעולם יעמוד ביעדי שינויי האקלים שלו ויימנע משינויים בלתי הפיכים.

מנהל הקיימות של Epson Europe, הנינג אוהלסון, אמר: "יש לנו אחריות כלפי הדורות הצעירים להבטיח שנעזוב את כדור הארץ במצב טוב יותר לאחר עשרות שנים של נזק. אין פתרון אחד לבעיה הזו, כולנו חייבים לשחק תפקיד. ממשלות, תאגידים וקהילות כולם צריכים להתאגד כדי למנוע את האסון הזה. כמובילה טכנולוגית עולמית, חובתנו היא למקד מחדש את המאמצים שלנו בפיתוח פתרונות שיסייעו להפחית את ההשפעה הסביבתית של המוצרים שלנו. על ידי שיתוף פעולה ומציאת פתרונות, כולנו יכולים לעורר השראה לפעולה ולהביא לשינוי".

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים