תיאטרון לתרגול עבודה סוציאלית

המכללה האקדמית אשקלון מציעה אופק תעסוקתי למפוטרי קורונה. סקירה דוסיז צרכנות

הפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר יום עיון במסגרת הקורס פרקטיקום נערות וצעירות לשנה ג'. יום זה, שעסק בציפיות מהמפגש הטיפולי בין צעירות לעובדות סוציאליות, התקיים בשיתוף מכינת עדן, יוזמה חדשנית של עמותת עדן בקיבוץ דורות, המיועדת לצעירות (19-24) במטרה להעניק להן ליווי וסיוע בתחומי לימודים ותעסוקה.

שירה חדד, מנהלת הפנימיה, דרמה תראפיסטית, הנחתה את הסטודנטיות והצעירות מהמכינה בעבודת התיאטרון המשותפת. הסטודנטיות והצעירות מהמכינה שיתפו מעולמן ומחוויותיהן וכך התסריטים הראשונים שנכתבו הפכו להיות ממשיים ורלוונטיים לצעירות ולסטודנטיות.
לאורך כל היום נעשה שימוש בטכניקות מעולם התיאטרון ודרמה תרפיה, כאשר הסצנות שהסטודנטיות והצעירות המחיזו להצגות עסקו למעשה במפגשים טיפוליים וידע שנצבר מניסיון החיים של הצעירות.

במהלך המחזת הסימולציות של המפגש בין העו״סית לצעירה, הן החליפו תפקידים והסטודנטיות שיחקו את תפקיד הצעירה והצעירות שחקו את תפקיד העו״סית. פעילות מעשירה זו הרחיבה את ההבנה, הידע והאפשרויות סביב השאלה – כיצד ניתן לסייע לצעירה בדרך שהכי מתאימה לה. בתוך כך יצוין כי הצעירות נחשפו לכך שהמענה החומרי העומד לרשות העו"ס הינו מוגבל.

יום העיון תוכנן על ידי ד״ר נור שמעי מרצת הקורס, יחד עם צוות המכינה, עו״ס מיכל נעמי אלקיים עו״ס המכינה ומרצה בסגל הפקולטה ושירה חדד מנהלת הפנימייה, שהנחתה את היום עם ד״ר נור שמעי ובו השתתפה גם ד"ר שמרית פרינס – אנגלסמן. דיקנית הפקולטה, פרופ' שיר דפנה תקוע, בירכה על המפגש המעשיר והמלמד.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים