0

לייקים

בשעה טובה: צבעוני יותר, מתוכשט יותר אבל גם מזויף יותר!

עם המעבר לשעון החורף המגמות הבולטות בשוק השעונים

שתפו:

בשעה טובה: צבעוני יותר, מתוכשט יותר אבל גם מזויף יותר!

עם המעבר לשעון החורף המגמות הבולטות בשוק השעונים

שתפו:

היו מי שהספידו אותם אך כעת גם המותגים המוכרים מרחיבים את היצע
השעונים החכמים.

הבאז לא פסח גם על מותגי האופנה שמציעים דגמים
חכמים משלהם ומרחיבים את היצע שעוני האופנה תוך התמקדות בתפיסה
עיצובית מחודשת הזונחת הכסוף המסורתי לטובת המוזהב, הירוק והכחול,
ושעונים שהם תכשיט לכל דבר עם סטים הכוללים צמיד ושעון יד תואם.

לצד
אלו גם מגמת הזיופים ממשיכה להתעצם כאשר ההערכות מדברות על כך
ש- 25% מהרכישות הם של שעונים מזויפים
כבר בסוף שנות ה-90 עם המעבר לטלפונים סלולאריים שמורים את השעה
ונכנסו בהדרגה לכל כיס היו מי שמיהרו להספיד את שעוני היד. אחרי הכל –
כאשר בכיס ישנו מכשיר חכם שמורה את השעה ומתעדכן עצמאית בחילופי
שעות לפי עונה ואזור זמן, מה הטעם בצמיד יד מכאני ו"טיפש" המסמל את
העולם הישן?


ובכל זאת, שלושה עשורים לאחר מכן, מותגי אופנה גדולים ורבים נכנסו גם הם
לתחום השעונים, וכעת לצד האופנתיות שמשתלבת עם ההופעה כ"תכשיט"
שעוני יד קיבלו תפקיד נוסף בכך שהפכו גם למתקדמים וחכמים, הם מנתרים
דופק, צעדים ומציעים מגוון ממשקים עם המכשיר הסלולארי מגדירים מחדש
את התחום, נראה שהשעון לא הולך להעלם מפרק כף ידנו בזמן הקרוב.

אז עם
המעבר לשעון החורף (ראשון 31 לאוקטובר), מהן המגמות הבולטות בתחום?
27% עליה בביקוש לשעונים חכמים בתקופת הקורונה
העלייה במודעות לשמירה על הבריאות שהביאה עימה המגיפה הביאה
בהתאמה לעליה בביקוש לשעונים חכמים אשר מנתרים צעדים, קצב לב, איכות
שינה, מצבי לחץ ומדדים פיזיים נוספים. על פי נתוני Counterpoint בעוד
שחברת אפל שומרת על מיקומה כמובילה, נתח השוק שלה ירד מעט במהלך
2021, כאשר כעת גם מותגים סינים והודיים מראים התחזקות. במקום שני
נמצאת סמסונג עם עליה של 43% במכירות, הודות לפופולריות המתמשכת של
ה- Galaxy Watch 3 ו- Watch Active 2. שלישית ברשימת החברות
המובילות בתחום השעונים החכמים היא גרמין אשר רשמה את מספר
המשלוחים הגבוה ביותר אי פעם במהלך הרבעון השני של שנת 2021 ומציגה
עליה של 62% במכירות בקטגוריית השעונים החכמים.


מגמות בשעוני האופנה: מוזהבים יותר, מתוכשטים יותר אבל גם מזויפים
יותר "ככל שהשעונים החכמים מטפלים באספקט השימושי של שעון היד, המגמה
בשעוני האופנה היא לחזק את אלמנט התכשיט שבשעון", מרחיב טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן, "לחזק את שעון היד כסמל סטטוס, כאמירה אופנתית, וכאובייקט
המסמל טעם אישי".


בין המגמות הבולטות בשוק בשנה האחרונה היא ההעדפה המתמשכת של
גברים לקחת יותר סיכונים ולהיות נועזים יותר בבחירת שעון היד. רשת ג'נטלמן
מדווחת על עליה במכירות של שעונים המשלבים זהב צהוב גם בשוק הגברים.
אספקט נוסף המעיד על עליה באלמנטים המתוכשטים של שעוני האופנה הוא
סטים של צמיד יד ושעון תואם, המוביל את המגמה הוא מותג האופנה ג'ורג'יו
ארמאני המציע צמיד ושעון יד המשלבים בין עור שחור, פלדת אל חלד וגימורים
ברוז גולד. בנוסף, מתגברת ההעדפה ללוחות שעון בצבעי כחול וירוק שזוכים
בשנה האחרונה לצמיחה משמעותית.

מגמה מתגברת נוספת, ומדאיגה הפעם היא העלייה המתמשכת בשוק שעוני
האופנה המזויפים. "הסגירה של חנויות פיזיות וריבוי ההזמנות מחו"ל בחסות
הקורונה הביאה להתרחבות נוספת של היקף השעונים המזויפים בישראל",
מרחיב רז.


רמת הזיופים בשנה האחרונה עלתה מדרגה מבחינת תחכום ונראות, עם
עשרות מפעלים ברחבי העולם אשר מחקים במדויק את מראה השעון, המשקל
שלו –עד לרמת הגרם, החותמות במטבע השעון הפנימית. מצד שני מנגנוני
השעון עשויים ממתכות ירודות שמתפוררות אחרי זמן קצר. הסכר של שוק
הזיופים נפרץ ברגע שמוכרי הזיופים עלו מדרגה והחלו להתחזות ליבואנים
מקבילים שמוכרים לבעלי החנויות זיופים בתור מקור ביבוא מקביל. "הנוכלים
הבינו שלא רק לצרכן הסופי, גם לבעל החנות יש פיתוי לקנות סחורה זולה,
ופונים כעת ישירות לבעלי העסקים", מרחיב רז.

"שוק היבוא המקביל עשה טוב
לישראל בהרבה תחומים, אך בתחום השעונים הממותגים אנחנו ממליצים
בחום שלא להתפתות לצמד המילים 'יבוא מקביל'. שעון ביבוא מקביל יכול
לעלות כמה עשרות שקלים פחות אך לא 30-50% פחות ממחיר היבואן. אם
אתם בכל זאת מעוניינים לקנות שעון בפחות מ-50% ממחיר היבואן – דעו
שבוודאות מדובר בזיוף, ועדיף שתכנסו לאתרים כמו אלי אקספרס ותקנו את
אותם הזיופים שנמכרים בישראל ב-400 שח' ב-80 שח. חשוב שטרם המכירה
תידרשו מהמוכר לראות את תו המקוריות".


מעבר למוצרים בעלי אורך חיים קצר ולהפסד כספי לזיופים גם השפעה
בריאותית
"מדובר לרוב בזיופים עם חומרי גלם זולים שמובילים גם לאלרגיות בעור
לרגישים", מסכם רז.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים