4

לייקים

תביעת מיליונים בפרויקט מחיר למשתכן בשדרות

הדירות נמסרו לדיירים באיחור של 15 חודשים!

תביעת מיליונים בפרויקט מחיר למשתכן בשדרות

הדירות נמסרו לדיירים באיחור של 15 חודשים!

שתפו:

החברה הקבלנית הנתבעת: שני הבניינים נפגעו מטילים מעזה, הקורונה גרמה לעיכוב נוסף, וחברת הניהול של הפרויקט פעלה בניגוד לתכנון.


עשרות משפחות, שרכשו לפני כארבע שנים דירות בפרויקט "מגדלי דוד" בשדרות במסגרת 'מחיר למשתכן', הגישו לאחרונה, באמצעות עו"ד עמנואל יוזוק ממשרד עוה"ד יוזוק-מלכין ושות', תביעת פיצויים נגד החברה היזמית 'ש.א.י אור – חברה למסחר, בניין, פיתוח והשקעות', בטענה שהדירות נמסרו להן באיחור ניכר.
על פי התביעה, חברת 'ש.א.י אור' התחייבה בהסכם המכר, למסור את הדירות לרוכשים לכל המאוחר ב-8 ביולי 2020. אולם בפועל, כך נטען, הדירות נמסרו להם באיחור של כ-15 חודשים בממוצע. כמו כן נטען, כי אם לא די בכך, החברה מסרבת לפצותם בשל האיחור, וזאת בניגוד להוראות הסכם המכר ולחוק המכר.


עו"ד יוזוק טוען בתביעה, כי כל פניות הרוכשים לחברה זכו להתעלמות בוטה. לטענתו, האיחור במסירת הדירות הסב לרוכשים נזק כלכלי כבד. רבים מהם נאלצו לשאת בו בזמן הן בתשלומי השכירות והן בתשלומי המשכנתא, וכעת מתקשים לעמוד בהתחייבויות שנטלו על עצמם.
עוד טוען עו"ד יוזוק, כי לאורך כל תקופת האיחור, החברה לא נקבה במועד למסירת הדירות, וכתוצאה מכך, הרוכשים חיו בחוסר ודאות משווע בכל הנוגע לרישום ילדיהם לגנים ולבתי הספר ולמציאת מקומות תעסוקה בעיר או מחוצה לה.


"החוק נהיר, ובמקום שבו הקבלן אינו מוסר את הדירה מעבר למועד הקבוע בהסכם ומעבר ל-60 ימי האיחור הנוספים, יישא הקבלן בפיצוי רטרואקטיבי מיום המועד הקבוע בהסכם ועד ליום המסירה בפועל", דברי עו"ד יוזוק. בתביעה נדרשים פיצויים של כ-1.5 מיליון שקלים עבור כל הרוכשים.


בכתב ההגנה מאשרת חברת 'ש.א.י אור', כי איחרה במסירת הדירות, אולם לטענתה, העיכוב נגרם כתוצאה מנסיבות שאינן בשליטתה. בין הנסיבות, אותן מנתה החברה בכתב ההגנה היו ההגבלות שחלו במשק בשל מגפת הקורונה והמתיחות הביטחונית, ששררה בארץ ובמיוחד בדרום על רקע מבצע 'שומר החומות'. לטענת החברה, שני הבניינים בפרויקט, מושא התביעה, אף נפגעו מירי ארטילרי, מה שגרם לעצירת הבנייה לתקופה מסוימת.
עוד טוענת החברה בכתב ההגנה, כי חברת התכנון והניהול של הפרויקט ביצעה בתוכנית הבנייה שינויים, שחרגו באופן מהותי מהתוכנית המקורית, כפי שאושרה על ידי רשות הכיבוי לצורך קבלת היתר בנייה. לפיכך, נטען, היה צורך להכין תוכנית חדשה בשיתוף פעולה עם רשות הכיבוי, מה שגרם לעיכוב בקבלת אישור אכלוס (טופס 4).
לאור זאת, הגישה חברת 'ש.א.י אור' תביעת צד ג' נגד חברת התכנון והניהול של הפרויקט, שבה מתבקש בית המשפט לקבוע, כי אם חברת 'ש.א.י אור' תחויב לשלם סכום כלשהו לרוכשים בגין האיחור במסירת הדירות, על חברת התכנון והניהול יהיה לפצותה בהתאם.


לדברי עו"ד יוזוק, לאור העובדה שחברות בניה רבות מפנות את הרוכשים לשלל טענות בדבר "כוח עליון", חוק המקרקעין שונה בכל הנוגע לפיצויים בגין איחור במסירה ולכן הסכמי מכר אשר נחתמו מיום 7.7.22 יסווגו תחת הוראות החוק המתוקנות. הסעיף שדן בנסיבות שאינן בשליטת המוכר נמחק לחלוטין, והתיקון לחוק מדבר על אחריות כמעט ומוחלטת מצד הקבלן.


לדבריו, במקרה והרוכשים חתמו על חוזה לרכישת דירה לאחר התאריך 7.7.22, הם כפופים להוראות החוק הבאות:
א. ככל והקבלן מאחר במסירת הדירה לרוכש מעל ל-30 ימים, הפיצוי יעמוד על סך של 100% מדמי השכירות הראויים של הדירה שנרכשה וטרם נמסרה, וזאת החל מתחילת חודש האיחור השני ועד לתקופת איחור בת 4 חודשים (כלומר אין פיצוי בכלל בגין חודש האיחור הראשון).
ב. החל מחודש האיחור החמישי (ממועד המסירה החוזי) הפיצויים יעמדו ע"ס של 125% מדמי השכירות הראויים של הדירה שנרכשה, וזאת עד לתקופת איחור בת 10 חודשים.
ג. החל מחודש האיחור האחד עשר, הפיצויים יעמדו על סך של 150% מדמי השכירות הראויים של הדירה שנרכשה, ועד למועד מסירת הדירה בפועל.


שתי התביעות – תביעת הרוכשים נגד חברת 'ש.א.י אור', באמצעות עו"ד יוזוק, ותביעת 'ש.א.י אור' נגד חברת התכנון הניהול – נדונות בימים אלה בבית משפט השלום אשדוד.


עו"ד עמנואל יוזוק ממשרד עורכי הדין יוזוק-מלכין ושות' מתמחה בעסקאות מקרקעין וייצוג חברות ובודדים בתביעות אזרחיות ומקרקעין.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים