11

לייקים

טיפים להשגת מראה עור חלק

וכיצד נכווץ את הנקבוביות

שתפו:

טיפים להשגת מראה עור חלק

וכיצד נכווץ את הנקבוביות

שתפו:

נקבוביות מורחבות עלולות לגרום אי נוחות ואפילו מבוכה לסובלים מהן. אם גם אתם מרגישים כך, כנראה כבר ביליתם שעות בחיפוש אחרי המוצר המושלם שיעזור לכם להיפטר מהן אחת ולתמיד. למרבה הצער, זה לא כל כך פשוט. כדאי לבחון לעומק את נושא הנקבוביות ולפצח את הבעיה אחת ולתמיד.


במונחים הפשוטים ביותר, המילה נקבובית משמשת לתיאור הפתחים הקטנים בעור מהם מופרשים שומן וזיעה אל פני העור מהבלוטות הממוקמות מתחת לפני העור. כאשר אנחנו מדברים על נקבוביות מורחבות או חסומות, אנחנו מתייחסים בדרך כלל לזקיקי השערה. זקיקים אלו מאפשרים לשומן מבלוטות החלב שלנו להגיע אל פני העור. שומן זה מכונה בדרך כלל סבום, והוא מסייע בשמירה על עור בריא.


לורה צ'אקון-גרבטו, קוסמטיקאית ומנהלת הדרכת תזונה בהרבלייף, חושפת את הגורמים לנקבוביות מוגדלות וכיצד ניתן לכווץ אותן ולהגיע למראה עור חלק.


לדבריה: "גודל הנקבוביות מושפע במידה רבה מהגנטיקה. אך לא רק, גורמים נוספים המשפיעים על גודל הנקבוביות:
• חשיפה מופרזת לשמש – עלולה לגרום לקולגן להתפרק מתחת לשכבת הדרמיס ו"למשוך" את העור, מה שעלול לגרום למתיחה של הנקבוביות. עם הזמן והחשיפה המצטברת לקרני השמש המזיקות, הדרמיס מאבד מים ובסופו של דבר מתחיל להתכווץ. הכיווץ "מושך" את עור הפנים, וגורם לנקבוביות להיות נראות יותר לעין. זכרו שבנוסף לכוויות שמש מסוכנות לבריאות ולהזדקנות מוקדמת של העור, השמש משפיעה גם על גודל הנקבוביות. לכן, יש חשיבות רבה להימנעות מחשיפה לא מוגנת לשמש ולשימוש יום-יומי במסנן קרינה.
• נקבוביות חסומות – כאשר נקבובית מכילה עודף שומן היא עלולה לספוח לכלוך, שאריות איפור וזיהומים נוספים. ברגע שחלקיקים אלה נכנסים לתוך הנקבוביות הם עלולים למתוח אותן. לכן, חשוב להקפיד על ניקוי הפנים פעמיים ביום, ובנוסף על טיפול שבועי להסרת תאי עור מתים.
• גיל – להזדקנות העור יש השפעה לא מבוטלת על המראה. ככל שאנחנו מתבגרים, העור מתחיל לאבד את גמישותו הטבעית ולצנוח ולהימתח, מה שעלול לגרום להתארכות הנקבוביות ובסופו של דבר להרחבתן."
לדברי לורה צ'אקון-גרבטו: "אם תתמידו ותיישמו כמה כללי טיפוח פשוטים, תוכלו לגרום לנקבוביות מורחבות להיראות פחות בולטות. המפתח הוא שמירה על עקביות וסבלנות: ברגע שתתחילו לבצע פעולות לשיפור מראה הנקבוביות המורחבות או החסומות, תצטרכו להמשיך לבצע אותן. אם תחזרו לאחד מההרגלים הרעים, גם הנקבוביות תחזורנה למצבן הקודם.


קיים דמיון רב בין שגרת טיפוח לשגרת תזונה. ברגע שאתם מגיעים לתוצאות חיוביות, אתם צריכים להתמיד באותה דרך. אתם לא יכולים ללכת אחורה.

  1. הקפידו על ניקוי קבוע של העור – חיוני בכל בוקר וערב. מסייע בוויסות רמות השומן ובהסרת לכלוך, איפור ופסולת מהעור. העדיפו תכשירי ניקוי המציעים תועלות של ויסות הפרשת סבום. למתאפרות- ככל שנסיר את האיפור מוקדם יותר כך נשפר את מצב הנקבוביות. לעור שמן רצוי לשטוף את הפנים בתדירות גבוהה יותר מפעמיים ביום. ניקוי נוסף באמצע היום או אחר הצוהריים לעיתים נחוץ לויסות עודפי השומן.
    לאחר הניקוי, הקפידו להשתמש בטונר. שלב זה צריך להיות חלק משגרת טיפוח העור היום-יומית. הטונר מסיר את הלכלוך שנשאר על העור לאחר הניקוי, מרכך ומרגיע. הקפדה על היגיינה היא חיונית. הפסולת שנכנסת לנקבוביות עלולה גם לסתום וגם למתוח אותן; ברגע שהא "נלכדת" בנקבוביות, היא עלולה לגרום להיווצרות ראשים שחורים ולבעיות עור נוספות.
  2. השתמשו במוצרי איפור לא קומדוגניים – חפשו את המילים "לא קומדוגני" על אריזת המוצר, זה אומר שהמרכיבים נבדקו והוכח כי הם אינם חוסמים את הנקבוביות. מוצרים אלו אינם מתאימים לכולם, נסו ובדקו את יעילותם עבורכם.
  3. השתמשו בקרם הגנה- חייבים להגן על הקולגן כי כאשר הוא נפגע מקרינת השמש, הנקבוביות עלולות להתרחב. השתמשו בקרם לחות ליום המכיל SPF. אם אתם מתכננים לשהות בשמש, מרחו, מרחו, ומרחו שוב להגנה מרבית. נצלו כל הזדמנות אפשרית כדי להישאר בצל, והקפידו לחבוש כובע רחב שוליים.
  4. הסירו תאי עור מתים- פילינג בהחלט יעזור למנוע מלכלוך, עודף שומן ואיפור להצטבר בנקבוביות והוא מצוין להסרת תאי עור מתים שלרוב נצמדים לשומן שעל העור, מצטברים בנקבוביות וגורמים להן להיראות מורחבות, אולי גם דלקתיות, מה שעלול גם להוביל להתפרצויות. לכן, הפכו את השימוש בתכשירי פילינג לחלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח. בהתאם לסוג העור, התדירות המומלצת היא בין אחת לשלוש פעמים בשבוע. בעלי עור יבש יעשו זאת בתדירות נמוכה, ובעלי עור שמן בתדירות גבוהה יותר. לאחר הפילינג, הקפידו להשתמש בקרם לחות כדי למנוע תחושת מתח או יובש.
  5. שמרו על טמפרטורה קרירה של העור- טמפרטורה היא גורם חשוב המשפיע על גודל הנקבוביות. בחום הנקבוביות מתחילות להתרחב. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו שוהים בשמש או עושים אמבטיה חמה. כשהעור מתקרר, הנקבוביות מתחילות להיסגר. התזת מים קרירים על העור או כמה קוביות קרח עטופות בבד עשויות לסייע בסגירת הנקבוביות. עשו זאת לאחר שלבי הניקוי וההסרה. אם יש לכם זמן, נסו להניח על הפנים קומפרס קר או מעט קרח כשאתם מתעוררים בבוקר. לא רק שזה יעזור להעיר אתכם, זה גם ישפר את מראה הנקבוביות.
  6. סבלנות והתמדה – המפתח למראה נקבוביות קטנות יותר הוא הקפדה על אופן הטיפול בעור. שמירה על היגיינה והתמדה בטיפול היום-יומי יובילו לשיפור במראה הנקבוביות. הדבר הגרוע ביותר שאתם יכולים לעשות בקרב עם הנקבוביות הוא להפוך אובססיביים לגביהן כי אז אנו נוטים לגעת בעור ו"להציק" לו ומסתכנים בהעברת חיידקים בכל נגיעה. בנוסף, סחיטת העור כדי להסיר נקודות שחורות עלולה למתוח את האזור ולהגדיל נקבוביות. "בלי ידיים" היא הגישה המומלצת. התמידו בשגרת הטיפוח הנכונה, בסבלנות ובהתמדה ותראו תוצאות.

התמונה הראשית הינה תמונת אילוסטרציה

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים