1

לייקים

כיצד למנוע עור יבש בחורף?

10 טיפים קלים וטבעיים כיצד לשמור על לחות העור

שתפו:

כיצד למנוע עור יבש בחורף?

10 טיפים קלים וטבעיים כיצד לשמור על לחות העור

שתפו:

ידוע כי עור יבש בחורף משפיע על איכות החיים שלנו. העור מתוח, חסר ברק, מלווה בסדקים ולפעמים גם גורם לגירודים. במצבים כאלה העור אינו מפריש מידה מספקת של שומן טבעי. בגישה הנטורופתית, לעור יש השפעה ישירה על מערכת החיסון ויש לו גם רמיזה על מצב מערכת הנשימה שלנו.

מומחי הטיפוח של המותג האורגני ecoLove בשיתוף מורן גוטפריד – ארומתרפיסטית, רפלקסולוגית, וסטודנטית לנטורופתיה, ריכזו 10 טיפים "טבעיים" לשמור על עור נעים, ומלא לחות גם בחורף:

  1. ציפית לכרית – רובנו לא יודעים כי ציפית מכותנה יכולה לייבש את עור הפנים. שווה להשקיע בציפית מסאטן או משי. ציפיות אלו גם נעימות וגם שומרות על לחות באזור הפנים.
  2. עלי פלנטגו (לחך) – מכינים חליטה של כוס מים חמים עם כף עלי לחך ומחכים לטמפרטורה נעימה. עושים קומפרסים עם החליטה או לחילופין אפשר לעשות השרייה בשמן. לוקחים עלים של פלנטגו ושמים בצנצנת קטנה, מוסיפים מעל שמן שקדים או שמן חוחובה לכיסוי ומניחים במקום חשוך וקריר למשך 3 שבועות. אחרי 3 שבועות אפשר למרוח על הגוף, השמן כבר יעשה את העבודה.
  3. להוסיף לעור היידים לחות – עור הידיים שלנו הוא עור דק וצריך לשמור עליו יותר מכל איבר אחר בגוף. בחרו את המוצרים הנכונים לידיים עם עור יבש, לדוגמא: קרם ידיים המועשר בתמציות אורגניות של מקדמיה, שיאה וארגן. הוא מרווה את העור בלחות ומזין אותו. כמו כן בדקו קרם ידיים עם קמומיל, אלוורה, שמן שקדים ושמן אבוקדו. מומלץ לשים את הקרם ליד הכיור בבית ולהשתמש לאחר כל שטיפה.
  4. קיצור זמן המקלחת – מים חמים מייבשים את העור יותר ממים קרים. חום המים גובר על חום הגוף ובכך נוצרת המסה של שכבת השומן הטבעית המגנה על העור והוא מתייבש. לכן בחורף מומלץ לקצר את זמן המקלחת ל5-10 דק' בלבד.
  5. שיבולת שועל – אם כבר חשקה נפשכם באמבטיה ארוכה ונעימה בקור של החורף, תתפנקו עד הסוף ושימו גרב עם שיבולת שועל סגורה בפנים. חכו כמה דק' כדי לאפשר לחומרים המזינים של השיבולת לצאת החוצה (המים יהפכו ללבנים חלקית).
  6. סבון טבעי – ותרו על סבון המכיל כימיקלים שאינם מיטיבים עם העור וגם מייבשים אותו ע"י חומרים כמו SLS, פרבנים, סולפטים ובישום מלאכותי. העדיפו להשתמש בסבון גוף העשוי משמנים אתריים, חמאות גוף כמו שיאה, קקאו ושמני בסיס כמו שקדים, קוקוס או אלוורה.
  7. תזונה מהצומח – איך לא? תזונה מהצומח עשירה בויטמינים, מינרלים שמאפשרים לעור להישאר לח באופן טבעי, גם בחורף. על מה נקפיד במיוחד? פירות וירקות העונה. למשל – אבוקדו, בטטה, מלפפון, אגוזי מלך וזרעי פשתן (מומלץ לטחון טרי), עלים ירוקים, כרובית, קולרבי וברוקולי. כל אלו מכילים ויטמינים מסוג A,B,C,E ומינרלים כמו אבץ, סידן וברזל. הרווחנו על הדרך גם נוגדי חמצון, כלורופיל ואומגה 3.
  8. שתיית מים מרובה – המים מוסיפים לעור גמישות ולחות, ולכן מומלץ לשתות ביום כ 10-12 כוסות מים.

9 . שמן קוקוס – שמן עשיר בחומצות שומן. רכשו צנצנת של שמן קוקוס איכותי בכבישה קרה ופשוט מרחו על הידיים כל יום לפני השינה. אפשר להשתמש בו גם כמסיר איפור.

10 מי גרניום – מים אלו ידועים גם בשמם המקצועי הידרוסול: מים ארומטיים של גרניום – מזין ומאזן את העור. מומלץ להשתמש במים אלו כטיפול משלים בכל מיני אזורים יבשים בעור או במקומות בהם יש סדקים. ניתן לטפטף ממי הגרניום ישירות על העור ולמרוח.

ניתן להשיג באתר 'בשבילנו – מוצרים טבעיים באהבה'

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים