1

לייקים

קונים חכם: טיפים לקנייה נכונה

קונים חכם: טיפים לקנייה נכונה בחגיגות מבצעי נובמבר!

שתפו:

קונים חכם: טיפים לקנייה נכונה

קונים חכם: טיפים לקנייה נכונה בחגיגות מבצעי נובמבר!

שתפו:

חודש נובמבר הוא חודש הקניות הגדול ביותר בשנה, בו על פי נתוני חברות האשראי משנים קודמות מוציאים הישראלים מעל למיליארד שקלים, הודות לקיומם של חגי המבצעים הישראלים והבינלאומיים. כך, בזה אחר זה מגיעות חגיגות הקניות- השופינג איי אל הישראלי (9-10/11), יום הרווקים הסיני (11/11), הבלאק פריידי (25/11) והסייבר מאנדיי (28/11), שמטרתם העיקרית לגרום לצרכנים במדינתנו היקרה לפתוח את הארנקים ולמשוך אותם באמצעות "הנחות ענק" ו"מבצעים חד פעמיים" המוגבלים בזמן.


חלון הזמן בו ניתן לרכוש יותר בזול הוא קצר, ואף אחד לא רוצה לפספס אותו. האם ההנחות באמת משתלמות? האם אנחנו צרכנים נבונים? וכיצד נוודא שלא ניפול ברשת להונאות? הכנו לכם מדריך לימי הקניות הבאים עלינו לטובה:
ערכו מחקר עוד לפני שהמחירים יורדים – "באופן אידאלי רצוי להתחיל לערוך מחקר לגבי הפריטים אותנו אנו רוצים לקנות לפני שהמחירים יורדים", מייעצת מאיה טיטו שועה, מנהלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, המייבאת לישראל מותגים בינלאומיים רבים, בניהם ג'ישוק, קסיו, בייבי ג'י, הפיל היפני, לדרמן, זיפו ונוספים. "המחקר יעזור לנו להבין את המחיר המומלץ לצרכן, את אחוזי ההנחה האמיתיים ועוד. כדאי לעקוב אחר הרשתות החברתיות והעמודים של החנות, להירשם לניוזלטרים, להוריד את האפליקציות -לפי מה שנוח וזמין. הודעות פוש יכולות ליידע אותנו מתי מתחילות ההנחות ומתי חלה ירידת מחיר של הפריטים אותם אנו מחפשים".

היזהרו מרמאויות- חגי הקניות הגלובאליים בהם אנשים להוטים לרכוש הם גם שעתם היפה של מזימות האונליין והרמאויות. לדברי כפיר ועקנין, בעלים של חנות ואתר הגאדג'טים והמתנות Gadgetshop.co.il, "רגע לפני שאתם רוכשים בצעו מחקר קניות באינטרנט, אל תאמינו לכל מבצע שמופיע במיילים וברשתות החברתיות שנשמע טוב מכדי להיות אמיתי. לעולם אל תתנו את פרטי הבנק או פרטי ההתחברות שלכם ולא את פרטי כרטיס האשראי בדואר האלקטרוני, בדקו את מוניטין האתרים מהם אתם רוכשים וחפשו ביקורות של קונים אחרים. הימנעו מביצוע עסקאות כשאתם מחוברים לאינטרנט אלחוטי ציבורי והשתדלו לבצע את קניות האונליין בדרכים מאובטחות כמו פאי פאל במקום הכנסת פרטי כרטיס אשראי".

הכינו רשימת קניות מראש – לילך סיני, סמנכ"לית השיווק של אתר דיל קוסמטיקס מספרת כי רשתות, מותגים ועסקים משקיעים כספים רבים בכדי לגרום לצרכנים לפתוח את הארנקים ולרכוש. זאת באמצעות פרסומים אינטנסיביים, מודעות ענק, אחוזי הנחה גבוהים, פרזנטורים מוכרים ועוד אמצעים שיווקיים. לדבריה, "בכדי לקנות באופן חכם ויעיל רצוי להכין מראש רשימה של פריטים שחסרים לנו ולחפשם במחירים מוזלים ומשתלמים. מה כן כדאי לרכוש? בשמים, איפור, מוצרי טיפוח מקצועיים לשיער ותכשירי קוסמטיקה שאנו משתמשים בהם באופן קבוע, פריטים במחירים משתלמים בעלי תוקף ארוך ומוצרים של מותגים שלעיתים נדירות רואים בהנחות. בדרך כלל בחגיגות המבצעים של נובמבר גם הם יערכו הורדת מחיר מסוימת".


לחשוב קדימה ולחסוך – עוד בעניין הפריטים שכדאי לרכוש ובכדי להתנהל בצורה כלכלית חכמה, מוסיף דניאל אדרי, מנהל השיווק של אתר ערכות היצירה והמתנות Funkyfish ,"מי שיכול להרשות לעצמו כעת להוציא את הכספים, יוכל לקנות מראש מספר מתנות לימי הולדת, חגים ולאירועים קרובים באחוזי הנחה משתלמים במבצעי נובמבר האטרקטיביים ולשמור אותם בבית עד שיגיע התאריך. בכך, התנהלות של תכנון מראש תשתלם גם כשתחסוך בעתיד לחץ וזמן".


פריטים על זמניים שישמשו אותנו קדימה- "חגי הקניות באים בסנכרון עם סוף עונת הקיץ. רצוי לבחור בפריטים בייסיקים או כאלו שהם על זמניים על פני טרנדים חולפים. כך נהיה בטוחים שאלו ישמשו אותנו לטווח ארוך. כמו כן, רצוי לבחור בפריטים שניתן לשלב אותם עם סגנונות לבוש שונים, כאלו שמהווים פרטי בסיס ליצירתם של לוקים שונים". מסביר דניאל רבני, סמנכ"ל ברשת ההנעלה הארצית הלב הכחול.


לבדוק האם ההנחה היא אמיתית- לדברי יוני שור מנהלת השיווק והפעילות הישראלית של אתר ohglow, שמשתתף אף הוא בחגי ההנחות: "הרשתות והחנויות לוקחות בחשבון כבר בתחילת העונה שבחודש נובמבר יצטרכו לקיים הנחות גדולות ועמוקות בכדי לעמוד בתחרות מול מתחריהן, שהרי גם בסוף עונה לא מתכוונות אותן רשתות למכור במחירי הפסד. אי לכך, חלקן מתמחרות מראש את פריטיהם במחירים גבוהים על מנת להגיע בחגי המכירות למחיר אותו הן מעוניינות להרוויח. חשוב לבדוק לא את אחוזי ההנחה, אלא לשים לב למחיר הסופי, האם הוא באמת משתלם או שהמחיר המקורי כביכול היה גבוה ומנופח? "בניגוד לאמור" מוסיפה שור, "לעיתים פריטים בודדים מהמלאי עלולים להיות מתומחרים על ידי החנויות במחירי הפסד על מנת למשוך אליהן קונים. אלו בדרך כלל יהיו הפריטים אותם נראה בפרסומים השונים והם אלו שבהחלט כדאי לרכוש".


רכישות מעבר לים – לא תמיד משתלמות – שופינג איי אל מוגדר כחגיגית קניות ישראלית. עם זאת, הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי הם חגים בינלאומיים. לדברי עמית זמיר, מנהל שיווק בחברת סיריוס אלקטרוניקה, יבואנית של מותגי אלקטרוניקה ואודיו בינלאומיים רבים כדוגמת פיור אקוסטיקס, מרשל, פולק ונוספים: "נהוג לחשוב שהמחירים תמיד נמוכים יותר כאשר קונים מאתרי בינלאומיים, אך הדבר לא תמיד נכון ויש לבדוק זאת בקפידה. אל לנו לשכוח שקיימים מיסים על קניות באינטרנט. כיום עד 75 דולר אין מיסים ולא נדרש תשלום נוסף מעבר לשילוח. מסכום של 75 דולר ועד 500 דולר נדרש רק מע"מ ומעל 500 דולר יש צורך לחשב גם מע"מ ומכס, כאשר לכל קטגוריה חישוב מיסים משלה. אלו עלולים לעיתים לייקר את הרכישה ולהפוך אותה ללא משתלמת כלכלית. ככלל, העדיפו לרכוש ולתמוך בעסקים ישראלים".


ישנם הבדלים בין החוקים בישראל ובעולם- "ביטול עסקה בישראל כפופה לחוקים הקיימים בחוק" מיידעת הדס כרמל, מנהלת מותג הקוסמטיקה המקצועית כריסטינה בישראל. "עם זאת, בעת רכישת מוצר בחו"ל, עלולים להתקיים הוראות וחוקים אחרים. במידה והמוצר לא יתאים מכל סיבה שהיא, לעיתים עלולה להיווצר בעיה להחזירו והדבר עלול לגרום עוגמת נפש והפסד כלכלי. נסו לברר מהם הכללים על החזר והזדכות על מוצר טרם רכישתו. במידה וההפרשים אינם מצדיקים את ההתעסקות, העדיפו לרכוש אצל ספק ישראלי אמין, איתו תוכלו גם לתקשר ולדבר בשפתכם במידת הצורך".


תנאים מגבילים – "לעיתים בשל ההתלהבות והפחד שעוד רגע הפריטים ייעלמו לנו, אנו מתפתים לרכוש אותם ולאחר מספר ימים, כשהפריטים כבר בבית מתחרטים ומבינים שאולי לא באמת היינו צריכים אותם ומעוניינים להחזיר". "טרם הקנייה שימו לב!!" מזהירה מיטל רובין- עובדיה, מנהלת השיווק של רשת חנויות כלי הבישול והאפייה סולתם. קראו בעיון את התנאים המגבילים כגון אפשרויות ההחזרה או ההחלפה, פרק הזמן אותו מאפשרת החנות, החזר כספי באים קיים וכן הלאה. יש לבדוק שמקבלים שירות הוגן. אומנם קיים החוק להגנת הצרכן, אך רשתות מסוימות הוגנות יותר עם הצרכן מאחרות".


ערכו בדיקות בחנויות האון ליין השונות- לדברי לילך קדמי, מנהלת השיווק בחברת אינטרסן, בעלי המותגים NUBY, טוליפס, הוסטס ונוספים, "אופציה נוספת שחוסכת את עניין הבלאגן והתורים הן חנויות האון ליין של הרשתות והיא מקלה על עניין השוואה ובדיקת מחירים. כיום כל רשת שמכבדת את עצמה מחזיקה חנות און ליין פעילה וידידותית. חנויות מקוונות אלו מאפשרות קנייה מבלי לצאת מפתח הבית. מעבר להנחות הרגילות, לעיתים מתקיימות בהן אפילו הנחות מיוחדות – שווה לבדוק! בנוסף, גם אם אתם נמצאים פיזית בחנות מסוימת, רצוי לפתוח את האינטרנט בטלפון הנייד ולבדוק האם המחירים וההנחות בחנות זהים לאלו באון ליין, וכן להשוות בין המחיר אותו אנו רואים בחנות מסוימת לחנויות אחרות".

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים