1

לייקים

חנוכה ישראלי עם אשכולות

שלל סיורים מודרכים לכל המשפחה בעקבות סיפורי גבורה ברחבי הארץ במחיר סמלי

שתפו:

חנוכה ישראלי עם אשכולות

שלל סיורים מודרכים לכל המשפחה בעקבות סיפורי גבורה ברחבי הארץ במחיר סמלי

שתפו:

"אשכולות", ארגון גג חינוכי מוביל לכ-30 מרכזים חינוכיים – 20 מרכזי סיור ולימוד ו-10 מרכזי תודעה יהודית-ישראלית הפרוסים ברחבי הארץ ומפעילים מערך הדרכות עבור למעלה מ-1.5 מיליון ימי טיול ופעילות חינוכית מזמין את הציבור ליהנות מסיורים מודרכים בחג החנוכה ברחבי הארץ, המתאימים לכל המשפחה.
הסיורים יתקיימו בהשראת החג ויכללו בין היתר סיורים בעקבות גיבורי מחתרת ניל"י בהקשר של חג הגבורה, סיור בעקבות יהודה המכבי בשפלת יהודה, סיור והדלקת נרות בכפר פקיעין, סיור חנוכיות בשכונות ירושלמיות וסיורים נוספים בעקבות סיפורי גבורה ישראלית "בימים ההם ובזמן הזה" – מצפון ועד אילת.
הסיורים יתקיימו בחג החנוכה בימים רביעי וחמישי, בתאריכים 21.12- 22.12, כ"ז כ"ח בכסליו. מחיר השתתפות: 10 שקלים ליחיד ולא יותר מ-40 שקלים למשפחה והיא מותנית ברישום מראש.

פריחה במרומי הגלבוע
סיור בגלבוע בהדרכת מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות של אשכולות. הטיול יעבור בחניון האירוסים והר ברקן – תצפית 360 מדהימה ממרום הגלבוע. מדובר במסלול מעגלי במהלכו ישמעו המשתתפים סיפורים מהתנ"ך על אול וגדעון ויצפו בפריחת הנרקיסים והרקפות.
אורך המסלול: כ-2 ק"מ.
דרגת קושי: קל
משך הסיור: כשלוש שעות.

ירושלים: אורו של עולם
סיור חנוכה בעיר העתיקה בהדרכת מרכז סיור ולימוד עיר דוד של אשכולות. הסיור יעבור במשכנות שאננים וברובע היהודי, המשתתפים יאזינו לסיפור הקמת השכונה הראשונה מחוץ לחומות – משכנות שאננים. לאחר מכן ייכנסו ס לעיר העתיקה משער ציון, ויבקרו באתרים שונים ברובע היהודי, יפגשו מנורות וחנוכיות שונות וישמעו סיפורי גבורה יהודית במהלך הדורות. הסיור הינו מסלול קווי היוצא ממשכנות שאננים ומסתיים ברובע היהודי.
אורך המסלול: כ1.5 ק"מ.
דרגת קושי: משפחות יודעות לכת.
משך הסיור: כשלוש שעות.

מדבר שומרון – גבורה, אז והיום
סיור ברכס אום זוקא בהדרכת מרכז סיור ולימוד שומרון של אשכולות. המשתתפים יטיילו ברכס אום זוקא, יתצפתו מתצפית מרהיבה על בקעת הירדן, כסות ירוקה של המדבר, ישמעו סיפורי גבורה של לוחמי צה"ל אז והמתיישבים היום. הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מחניון אום זוקא וחוזר לחניון אום זוקא, וכולל גם ביקור בחווה חקלאית יהודית, בה ניתן להתרשם מפריחת המדבר.
אורך המסלול: כ-5 ק"מ.
דרגת קושי: משפחות יודעות לכת.
משך הסיור: כשלוש שעות.

ארץ החשמונאים בבנימין
סיור בנחל שילה וחורבת רפיד בהדרכת מרכז סיור ולימוד הרי גופנא של אשכולות. הסיור יעבור בנחל שילה, ובדרך יראו המטיילים חורש ים תיכוני עשיר, עתיקות בחורבה מימי בית שני וטבע. בסיור יסופר על חיי היהודים בבית שני ועל מלחמות המקבים בלבונה. במהלך הסיור יגיעו המטיילים לחורבת רפיד, חורבה שנחפרה לאחרונה וכמובן יצפו בפריחת החורף המדהימה.
אורך המסלול: כ- 3 ק"מ.
דרגת קושי: קל.
משך הסיור: כשלוש שעות.
מהזית ועד למנורה בירושלים
סיור בעמק המצלבה-גבעת רם (קרית הלאום) בהדרכת מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים של אשכולות. יכלול טיול בין שבילי הגנים בגבעת רם בירושלים, האזנה לסיפורו של מתחם היסטורי שהקמתו נמשכת עד עצם היום הזה. המשתתפים יפגשו בקברים עתיקים מתקופת בית שני, יתצפתו על הכנסת, יראו את מנורת הכנסת והאירועים מתולדות עם ישראל החרוטים עליה ויחפשו את יהודה המכבי בין התבליטים השונים. משם ימשיכו לעמק המצלבה – עמק גדול המהווה אתר טבע עירוני בלב העיר. במהלך הסיור המשתתפים יריחו ויכירו את הצמחים האזוריים, יראו מטעי זיתים ובית בד עתיק, וילמדו איך הפיקו שמן בימי המקדש.
אורך המסלול: כ-2.5 ק"מ.
דרגת קושי: קל-בינוני.
משך הסיור: כשלוש שעות.

"בימים ההם בזמן הזה" בעמק האלה
סיור בשפלת יהודה בהדרכת מרכז סיור ולימוד בית מוריה של אשכולות. יכלול טיול בתל שכה ונתיב הל"ה, באתרי הגבורה של עמנו וסיפורים על גבורה ישראלית בימים ההם ובזמן הזה. הסיור הינו מסלול מעגלי.
אורך המסלול: כ-2 ק"מ.
דרגת קושי: בינוני.
משך הסיור: כשלוש שעות.

"כולנו אור איתן" במזכרת בתיה
סיור במושבת העלייה הראשונה מזכרת בתיה בהדרכת מרכז סיור ולימוד ציוני דרך של אשכולות. הסיור יעסוק בגבורתם של יחידים שהאור הקטן שלהם גדל והאיר את דרכו של עם ישראל בארץ ישראל – בימים ההם ובזמן הזה.
אורך המסלול: כ-2 ק"מ.
דרגת קושי: קלה
משך הסיור: כשלוש שעות.

אגם בלב מדבר – ירוחם
סיור בפארק ירוחם בהדרכת מרכז סיור ולימוד ביחד של אשכולות. במהלך הסיור יטיילו המשתתפים באגם ירוחם שהוקם בשנות ה -50 כמאגר מים לקיבוצי הנגב והיום משמש לאתר תיירות נופש ופנאי, יראו את הצומח באזור, יבקרו בבאר הקדומה ובבאר המנדטורית ויצעדו בשביל המונגש. הסיור הינו מסלול מעגלי.
אורך המסלול: כ-3 ק"מ
דרגת קושי: קלה
משך הסיור: כשעתיים וחצי.

חנוכה בשחורת אילת
הנכם מוזמנים לצאת איתנו לסיור בקניון שחורת מעגלי בהדרכת מרכז סיור ולימוד אל ארצי של אשכולות.
במהלך הסיור נטייל בנחל שחורת נטפס במעלה קניון שחורת השחור הסיור הינו מסלול מעגלי היוצא מחניון לילה שחורת וחוזר לאותה נקודה. במהלך הטיול נטפס על נקודת תצפית על הערבה, הרי אדום וראש מפרץ אילת שם נספר את סיפורו המיוחד שלנמל המלך שלמה. נעמוד על הטוב שבקשרי חוץ מעין אלו ועל המורכב שבכניסת תרבויות זרות דרך אותו נמל. בהמשך הדרך נפגוש ונשמע את סיפורה של מלכודת טורפים עתיקה ומשם בחזרה לרכב.
אורך ההדרכה: כ-3 ק"מ.
דרגת קושי:בינונית
משך הסיור: כשלוש שעות.

סיורי ערב יקיימו בערים שונות ברחבי הארץ:

חנוכיות ברחובות צפת
סיור חנוכיות בצפת העתיקה בהדרכת מרכז סיור ולימוד אורות הגליל של אשכולות. המשתתפים יטיילו בסמטאות צפת , ישמעו את הסיפורים המיוחדים של העיר וימצאו חנוכיות בחלונות הקסומים של צפת. הסיור הינו מסלול מעגלי.
דרגת קושי: קלה.
משך הסיור כשעה וחצי.

הדלקת נרות בפקיעין
סיור לעת ערב בפקיעין בהדרכת מרכז סיור ולימוד מורשת הגליל העליון של אשכולות. יתחיל בתצפית יפה על הכפר, ימשיך אל מערת רשב"י בה על פי המסורת הסתתר מפני הרומאים ונדבר על גבורה בימים ההם ובזמן הזה והמשתתפים ידליקו שם נרות חנוכה. לאחר מכן יירדו אל מעיין הכפר, ישמעו סיפורים על העדה הדרוזית ומנהגיה ויבקרו בבית הכנסת העתיק ששימש את הקהילה היהודית בפקיעין.
אורך המסלול כ1.5 ק"מ.
דרגת קושי: קלה.
משך הסיור כשעה וחצי.

גיבורי ניל"י וזכרון המושבה
סיור במושבה זכרון יעקב בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילנו של אשכולות. יכלול טיול ברחובותיה של המושבה הפסטורלית, בין בתי ראשונים ואתרים מרשימים ומסקרנים. הסיור ייפתח ב"בירכה", מקור המים הראשון של אנשי המושבה המשמש עד היום כמקווה טהרה ראשון במעלה, ימשיך אל לב המושבה והמדרחוב, המשתתפים יבקרו בגן טיול הסמוך לבית הפקידות המשמש כיום מוזיאון העלייה הראשונה, משם ימשיכו אל בית אהרונסון וייחשפו למסירות הנפש ואהבת הארץ של מחתרת ניל"י. ברח' המייסדים נתרשם מהגלריות, מבתי הראשונים ומהפסטורליות המקומית, בבריכת בנימין- יכירו את דמותו של "הנדיב הידוע" ותרומתו לאנשי המושבות.
דרגת קושי: קלה.
משך הסיור: כשעה וחצי.

חנוכיות ברוממה
מסלול מעגלי המתחיל ומסתיים ב"בי"ס יעבץ".
אורך המסלול: כ-2 ק"מ.
דרגת קושי: קל- בינוני.
משך הסיור: כשעתיים

נחלאות המוארת
סיור ברחובות ירושלים בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילוד של אשכולות. המשתתפים יטיילו בסמטאות נחלאות שבירושלים, יצפו ויחוו את הגיוון העדתי הרב בשכונות ויאזינו לסיפורי הניסים שאירעו בשכונה. עוד יסופרו סיפורי היציאה מחומות ירושלים, עליות היהודים ארצה והכיסופים לירושלים, תקופת המחתרות ועל רבי אריה לוין שהאיר את ירושלים באורה של תורה. הסיור יעבור בחצרות השכונות, בורות המים וביתו של הרב אריה לוין. המסלול מעגלי.


אורך המסלול: כ-1 ק"מ.
דרגת קושי: קלה.
משך הסיור: כשעה וחצי הדרכה.

למידע נוסף ולהרשמה לסיורים: 053-4683128

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים