1

לייקים

מתנות חנוכה חינוכיות לילדים!

אפשר גם אחרת: מתנות חנוכה חינוכיות לילדים!

שתפו:

מתנות חנוכה חינוכיות לילדים!

אפשר גם אחרת: מתנות חנוכה חינוכיות לילדים!

שתפו:

עבורנו חג החנוכה הוא חג האורים, אולם עבור ילדים הוא יותר מכל חג המתנות ודמי חנוכה. הורים רבים מתלוננים שילדיהם נמצאים שעות רבות אל מול המסכים, משחקי המחשב והטלפונים. מתנות לחג החנוכה הם הזדמנות נפלאה להסיט את תשומת ליבם ולפתוח את עיניהם והתעניינותם למשחקים שונים ופעילויות חדשות בהן יוכלו להתעסק לבדם או כזמן איכות עם ההורים, באם רק נדע לבחור את המתנה הנכונה.

מקור מנהג הענקת כסף או מתנות חג לילדים ביהדות בא למעשה כאלמנט חינוכי ללמדם להרבות בצדקה ובמעשים טובים. בזמן הכיבוש היו היהודים כפופים לאידאלים ומנהגים של היוונים במקום למצוותיה של התורה. לאחר תבוסת היוונים היה חשוב לחנך מחדש את היהודים לפי התורה ומכאן נקשר חג החנוכה גם לחינוך. פרסים ותמריצים, הלוא הם דמי החנוכה, היו מעין שוחד לילדים על מנת שישפרו את התנהגותם. סיבה עמוקה יותר לעניין נעוצה בעובדה שהיוונים שמו את ידם גם על רכוש היהודים כיוון שרצו שישתמשו בכספם למטרות טמאות שאינן עבור עיסוקים רוחניים. דמי החנוכה מסמלים את חופש היהודים לקחת את עושרם החומרי ולהשתמש בו כראות עיניהם למטרות רוחניות טהורות. מקורות אחרים טוענים כי קיים קשר התפתוח מנהג דמי החנוכה לבין המתנות שנוהגים הנוצרים להעניק בחג המולד.

בין אם בגין סיבה זו או אחרת, חגים הם תמיד סיבה מספיק טובה בכדי לפנק את בני המשפחה ובעיקר את הילדים. אז מה קונים לילדים בכדי שיהיו שמחים ומרוצים ויחד עם זאת שומרים על ערכים חינוכיים? לפניכם כמה רעיונות מוצלחים.

לילד העצמאי
על אף שהמנהג הוא הענקת דמי חנוכה, משמע כסף מזומן לילדים, הורים רבים נמנעים מלעשות זאת ומעדיפים לבחור עבורם מתנה. עם זאת, בהענקת כסף איתו יוכלו הילדים לבחור בעצמם מה לעשות ומה לרכוש יכול להיות גם אלמנט חינוכי. דרך החזקת סכום מסוים של כסף מזומן הילד יכול ללמוד את ערכו של הכסף, מה יכול להרשות לעצמו לרכוש ומה לא. ניתן ללמד את הילד שיכול להוציא את הכסף עבור מתנה שיבחר כבר עכשיו או לחסוך אותו עבור מתנה גדולה יותר בעתיד. הענקת כסף מזומן יכולה להגיע גם עם קווי מתאר וגבולות ברורים של סוג המתנה שההורים מרשים לקנות וכי לא הכל מותר.

לילד הסקרן
קיימות מגוון מתנות שיכולות לאתגר את מוחם של הילדים אם רק נביא אותן לפתחם. ספרים עם עובדות מעניינות על העולם, פאזלים שיוצרים מודלים תלת מיימדיים, ערכות יצירה שונות או אפילו פנס מאיר לצאת ולחקור איתו את העולם סביבם, כולן דוגמאות מתנות שיכולות להתקבל אצל ילדים סקרנים בשמחה. עם זאת, אלמנט חשוב שצריך להתקיים ויעזור להעצים את ההתלהבות בקרב הילדים הוא מעורבותו של ההורה בחוויה. היו איתם משלב האנבוקסינג של המתנה, שדרו התלהבות והבטיחו לשחק איתם יחדיו ותראו איך ספרים ומשחקים שחשבתם שלא יוכלו לעניין את הילדים של היום הופכים לפתע למרגשים עבורם ורלוונטיים מתמיד!

לילד הטכנולוגי
נדהמים כל פעם לראות איך הילד מפצח כל משחק מחשב בשניות, שולט באפליקציות שונות ובעיקר גורם לכם להרגיש זקנים וטכנופוביים? אהבה של ילדים לטכנולוגיה היא לא משהו שצריך לדכא, אלא רק לדעת לנתב למקומות חיוביים ומעשירים, שהרי אם בעבר חלומה של כל אמא יהודייה היה בן רופא, היום התקווה היא לעובד הייטק בחברה מצליחה. מתנות מתאימות לילדים טכנולוגיים יהיו למשל כאלו מתחום הרובוטיקה עם רובוטים לבנייה והרכבה עצמית, כאלו הניתנים לתכנות ועוד. אלו יעניקו לילדים שעות רבות של תעסוקה שבסופה יקבלו תגמול בצורת חבר רובוטי חדש.

לילד עם התחביבים
הילד אוהב לשיר? הילדה נהנית לנגן ולרקוד? אין פעם שאתם מבשלים במטבח והילדים לא מבקשים להצטרף ולעזור? רעיון נפלא לדמי חנוכה הן מתנות שיעזרו לילדים לקחת את נטייתם הטבעית ותחביביהם צעד אחד קדימה! אין מקסים מלראות את אותו ניצוץ בוהק בעיניים ולאן הדבר יוביל. מתנות מסוג זה משדרות לילדים שאנו כהורים רואים אותם, תומכים בהם ומאמינים שעם התמדה והשקעה יוכלו לפתח את כשרונם ולהיות כל מה שהם רוצים. חשוב להשאיר את הדעות בצד ופשוט לתת לילד את הכלים ולראות אותו נהנה ופורח. ייתכן שבסופו של דבר יחליט לזנוח את התחביב ולעבור לבא ויכול להיות שבחג הבא תמצאו את עצמכם מעניקים מתנה נוספת שתעזור לו לקחת את העניין צעד נוסף קדימה.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים