1

לייקים

מאירים את אירופה באור החנוכה

הצצה לערכות החנוכה שנשלחות למאות קהילות יהודיות ע"י "מרכז רבני אירופה"

מאירים את אירופה באור החנוכה

הצצה לערכות החנוכה שנשלחות למאות קהילות יהודיות ע"י "מרכז רבני אירופה"

שתפו:

כמאה אלף ערכות חנוכה שוגרו ע"י "מרכז רבני אירופה" לכשש מאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה

רגע לאחר סיום תפעול המערך הלוגיסטי המורכב, הרב אריה גולדברג, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", אשר שהה בביקור בקהילות היהודיות בקזחסטן, סיפר בהתרגשות על ההיקפים ההיסטוריים של הפצת אור היהדות

במהלך השבועות האחרונים חולקו כמאה אלף ערכות חנוכה למאות קהילות ברחבי אירופה וזאת ביוזמתם ובניצוחם של "מרכז רבני אירופה" העושים לילות כימים בכדי להאיר את חשיכת אירופה באור היהדות.

רגע לאחר המערך הלוגיסטי המורכב, אנו זוכים לערוך הצצה לארגון אשר עושה ללא לאות למען יהודי אירופה באשר הם. כך לדוגמא, שמונה חודשים לפני חג החנוכה הם כבר יבצעו הזמנת ענק של עשרות אלפי חנוכיות בכדי להאיר את החשיכה בכל פינה ופינה באירופה, בעיצומו של חג החנוכה הם כבר יסגרו את הפרטים האחרונים לקראת הגעת משלוחי הענק של ערכות ה"כזיית מצה" שיעשו את דרכם כבר בקרוב למאות אלפי בתים באירופה, בכדי שכמה שיותר יהודים יזכו לקיים את מצוות התורה, את מצוות קודשא בריך הוא.

רבני וראשי "מרכז רבני אירופה" לא נחים לרגע, מבחינתם, הם חייבים שכמה שיותר יהודים יזכו לקיים את מצוות החג בהידור ובשמחה. כך גם לפני חג הפורים, עשרות אלפי ערכות של משלוחי מנות ומגילת אסתר במספר שפות יעשו את דרכן לעשרות אלפי בתים באירופה, בתים שגם השכנים לא יודעים שמדובר ביהודים, שמדובר בבני אברהם, יצחק ויעקב, ועם זה בחלוקה של 130,000 ערכות כזית מצה ליהודי אירופה במבצע לוגיסטי מורכב מאוד.

כשאנו משוחחים עם הרב אריה גודלברג, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" אנו נפעמים מהמסירות וההקרבה. לדבריו, "כבר לפני למעלה מחצי שנה היינו עסוקים בהזמנת ערכות החנוכה שללא ספק מאירה את החשיכה באירופה. בחסדי שמים, המערך של חלוקת נרות החנוכה התחיל לפני ארבע שנים וזו השנה הרביעית שאנו עושים את הדבר הכביר הזה. זה לא משהו מובן מאיליו, הלוגיסטיקה מורכבת וההוצאות גדולות, אך המטרה היא בסופו של יום להדליק את השלהבת בכמה שיותר בתים יהודיים ברחבי אירופה".

כשאנו מתחקים אחר הפעילות הזו, אי אפשר שלא להתפעל, ארבע שנים כבר ש"מרכז רבני אירופה" משגרים עשרות אלפי ערכות חנוכה למאות קהילות יהודיות ברחבי אירופה. המערך הלוגיסטי שממוקם בבלגיה משוגר לרחבי אירופה על ידי ארגון "בס"ד" שבהנהלת הרב יהודה רייכמן אשר עושה לילות כימים למען המבצע המיוחד.

מבלגיה הערכות מגיעות לאירופה שם רבני הקהילות של המרכז מעבירים אותן ליהודי הערים הפזורים ביבשת. מדובר במבצע חסר תקדים, כאשר השנה חולקו כבר כמאה אלף ערכות חנוכה ליהודי אירופה. בתוך הערכה מונחות אחר כבוד: חנוכייה, נרות, סביבון וגם עלון הסברה עם ברכות ההדלקה בארבע שפות, אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית.

כדאי גם לחזור לימי הבראשית. לראות את צעדי הענק של ההתקדמות, של התנופה ושל ההצלחה, לפני ארבע שנים החליטו ב"מרכז רבני אירופה" לצאת בחלוקת ערכות חנוכה, משלוחי מנות ו"כזית מצה שמורה. באותה השנה הוזמנו כשלושים וחמישה אלף ערכות שחולקו במהירות הבזק, אך מסתבר שהאור רק הדליק את שלהבת אירופה, בתוך שנה נרשם זינוק בבקשות, וכעת, שלוש שנים אחרי כבר חולקו כמאה אלף ערכות חנוכה, דבר יוצא דופן לחלוטין.

המרכז מקיים זה השנה הארבעה עשר מסע מיוחד של ילדי בר מצווה שאין יד הוריהם משגת לקיים להם חגיגת בר מצווה וגם כאלה שרחוקים משמירת תורה ומצוות. המרכז מביא אותם לביקור מיוחד בארץ ישראל ומקיים להם חגיגת מרכזית והענקת זוג תפילין בסיוע מר רמי לוי, כמו גם סיורים שעורכים ראשי המרכז ברחבי הקהילות באירופה.

מסתבר שלהאיר את החושך באירופה זוהי לא רק סיסמה. ב"מרכז רבני אירופה" שוקדים על המלאכה יום ולילה למען יהודי התפוצות, למען יזכרו כי הם שייכים לעם היהודי.

באירופה גואה, הוא רואה את חלוקת ערכות החנוכה כמשימה חשובה מאין כמוה, "כאשר אנו מזכירים ליהודיים שהם אכן יהודיים, זה משהו שלא ניתן להסביר במילים, יש לכך השלכות מרחיקות לכך, אנו זוכים להחזיר יהודים לכור מחצבתן, זוהי זכות עצומה ביותר".

במהלך השנה כולה. רק במהלך השנים האחרונות נחנכו שלושים מרכזי חסד ברחבי אירופה אשר מסייעים למאות ואלפי יהודים בכל מקום ומקום. כמו כן, עשרות מקוואות טהרה נבנו בסיוע המרכז אשר מגיע מידי תקופה לערים באירופה במטרה לעקוב אחר התפתחות הקהילות ובמטרה לחזק, לעודד ולרומם את יהודי המקום.

מי שחולש על מלאכת הקודש במהלך השנה כולה הוא יו"ר מרכז הרבי אירופה, הרב מנחם מרגולין, אשר יחד עם המנכ"ל הרב אריה גולדברג עושה לילות כימים למען רבבות יהודי אירופה באשר הם.  יחד עמם חולש על מלאכת הקודש סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסף ביינהקר אשר לא נח לרגע ועושה נמרצות למען המפעלות הכבירים של המרכז שזוכה להאיר את חשיכת אירופה.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים