1

לייקים

דור העתיד של מנתחי האוזניים בישראל

לאחרונה הסתיים קורס למתמחים בא.א.ג מכל בתי החולים בארץ שנערך במרכז הרפואי שמיר

דור העתיד של מנתחי האוזניים בישראל

לאחרונה הסתיים קורס למתמחים בא.א.ג מכל בתי החולים בארץ שנערך במרכז הרפואי שמיר

שתפו:

לאחרונה הסתיים קורס יחיד מסוגו למתמחים בא.א.ג מכל בתי החולים בארץ שנערך במרכז הרפואי שמיר ( אסף הרופא), שבבאר יעקב. מנהלת הקורס, ד"ר יעל גרטי, מומחית בכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה במרכז הרפואי א.ר.ם ואחראית תחום האוטולוגיה במחלקת א.א.ג במרכז הרפואי שמיר: "בזכות הכלים שרכשו בקורס, יוכלו המתמחים להשתלב בניתוחי אוזניים ולקחת חלק פעיל יותר בעבודה האוטולוגית במחלקתם".

במרכז הרפואי שמיר הסתיים לאחרונה קורס ייחודי ומתקדם בו השתתפו 11 מתמחים בא.א.ג, מבתי חולים ברחבי הארץ, שעסק בכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה בהיבט של קדיחת עצם טמפורלית.

מדובר בקורס היחיד מסוגו בישראל אותו ארגנה מח' א.א.ג. בשמיר בניהולו של פרופ' חיים גבריאל, והעבירה ד"ר יעל גרטי, מומחית בכירורגיית האוזן ושיקום השמיעה בא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת א.א.ג, שעובדת גם במרכז הרפואי שמיר כאחראית תחום האוטולוגיה במחלקת א.א.ג. בשנתיים האחרונות, אחראית ד"ר גרטי על ניהול הקורס, שמטרתו היא לימוד והכשרת מתמחים בהליך המורכב והייחודי של קדיחה בעצם טמפורלית.

העצם הטמפורלית (עצם הגולגולת שבתוכה נמצאים מבני האוזן) הינה אזור מורכב מאוד בגוף האדם. המבנים האנטומיים של האוזן חבויים בתוך מבנה עצם תלת ממדי, המקשה על הבנת האנטומיה הייחודית. לכן, על מנת להכיר את מיקומם המדויק של מבני האוזן השונים, יש צורך לקדוח את אותה העצם. כל עצם שונה מהשנייה והדבר המשותף לכולן הוא מיקומם היחסי של המבנים השונים בתוכה. כאשר קיימת מחלה באוזן (למשל כולסטאטומה), היא יוצרת הרס גרמי המביא לשינויים מבניים נוספים. עובדות אלו, מקשות על לימוד המתמחים והדרכתם בניתוחי אוזניים, במהלך תקופת ההתמחות בבתי החולים. מכאן, שעלה הצורך בהכשרה ממוקדת.

במהלך הקורס, שנמשך יומיים, למדו המתמחים לעבור משלב התאוריה (הכרת האנטומיה של האוזן מתמונות והסברים בספרי הלימוד) לשלב המעשי (ניתוחי אוזניים בפועל), תוך הנחייה עוטפת וממוקדת.

המתמחים קיבלו עצמות טמפורליות משומרות, עליהן הם התנסו לראשונה בקדיחה ולמדו לבצע שלבים שונים בניתוחי אוזניים מתקדמים יותר, בהתאם לשלב ההתמחות בו הם נמצאים. כל המתמחים משתתפי הקורס זכו להדרכה צמודה  ממיטב האוטולוגים (מנתחי האוזניים) בארץ, אשר ליוו אותם לכל אורך שלבי הקדיחה השונים שביצעו.

ד"ר גרטי: "לצורך ההכשרה, הקמנו אולם תרגול ייעודי ובו 11 עמדות עבודה הכוללות את כל הציוד הדרוש לניתוחי אוזניים. העמדות אורגנו באופן המדמה עבודה בחדר ניתוח, כך שהמתמחים זכו לתחושה קרובה, ככל שניתן, לתנאי השטח במציאות.

בנוסף, הקמנו השנה עמדות תרגול נוספות, בהן התנסו המתמחים בהכנסת שתל שבלול, עבודה עם פרוטזות ותרגול באנדוסקופיה של האוזן" הסבירה ד"ר גרטי."בשנה האחרונה, התקיימו שני קורסים במהלכם קיבלו 22 מתמחי א.א.ג, מכל רחבי הארץ, כלים לפיתוח מיומנויות ראשוניות, באמצעותם ניתן יהיה לשלבם כעת בניתוחי אוזניים שונים והם יוכלו לקחת חלק פעיל יותר בעבודה האוטולוגית השוטפת במחלקתם. באופן הזה, אני זוכה כל שנה לקחת חלק פעיל בהכשרת דור העתיד של מנתחי האוזניים בישראל, שזו זכות וגאווה גדולה עבורי".

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים