1

לייקים

עשרת העצות המעשיות לפסח

עשרת העצות המעשיות לפסח של חלי ממן,

שתפו:

עשרת העצות המעשיות לפסח

עשרת העצות המעשיות לפסח של חלי ממן,

שתפו:

חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא מביאה את עשרת העצות המעשיות לפסח.

פסח אוטוטו כאן וכולנו מופתעים מהמהירות שהוא הגיע. השנה החג הראשון צמוד לסוף השבוע ולכן, גם מלווה ברצף של ארוחות חגיגיות גדולות ובלתי נגמרות. אם נתנהל נכון מבחינת התזונה נצליח לשמור על משקל יציב, ללא עליה מיותרת במשקל גם לאורך החג כולו. להלן עשר עצות של חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא איך לצלוח את החג:

  1. לנקוט בגישה של "מה נשתנה?" – שום דבר! בעצם….התייחסו לימי החג כאל ימים רגילים מבחינת אוכל, סדר ארוחות וכדומה. שום דבר! כל עוד תתייחסו אל החג הזה כאל עוד משהו בלוח השנה שלכם שדורש את אותה תשומת הלב מכם ונסו להחיל עליו את אותם כללי התנהגות ותזונה רגילים. הפנימו את העובדה כי שגרת תזונה ובריאות כשמה כן היא, שיגרה, ועליכם לעשות ככל שתוכלו על מנת שלא להפר אותה בהתנהגותכם.
  2. נסו לראות בארוחת החג ארוחת ערב רגילה. נכון, יש שם מאכלים רבים שאתם אוהבים באופן יוצא דופן והופעתם על שולחן החג שלכם הם חד פעמיים. זו זכותכם להתפנק אבל נסו שלא לבנות בניינים יותר מדי. אין צורך ל"צום" לפני הארוחה ואחריה, זה מיותר, אתם מפרים את האיזון התזונתי שלכם וגורמים לעצמכם נפילות סוכר מיותרות. וזכרו, רובנו מבשלים כמויות הנשארות גם לימים הבאים כך, שמה שלא טעמתם בארוחת החג תוכלו לטעום יום למחרת.
  3. מצה? עבור מי מכם שאכילת מצות היא מצווה או כורח הכרחי, נסו להמעיט בהן או במאכלים המכילים אותן. מצה קלה מכילה 100 קלוריות ושווה לשתי פרוסות לחם קל. יש אנשים שאכילה מרובה של מצות גורמת להם לתחושת נפיחות ועצירות על כן במצב כזה ניתן להיעזר בפחמימות אחרות הכשרות לחג כגון פריכיות אורז, בטטה ותפו"א.
  4. גודל המנה? נכון, הכול טעים, אבל זו לא סיבה לאכול יותר ממה שאתם אוכלים בדרך כלל. רוצים לאכול מהכול? זה אפשרי כל עוד תחשבו את המנה שלכם באופן הרגיל. קחו מעט מכל דבר באופן שסך הכול גודלה לא יעלה על גודל ארוחה רגילה.
  5. העשירו את התפריט בירקות ובסלטים דלי קלוריות במיוחד – סיבים תזונתיים טובים למערכת העיכול, עוזרים לאזן את רמות הסוכר והכולסטרול בדם ועוזרים לתחושת השובע.
  6. ספורט? אתם בחופש לכבוד החג? זה בדיוק הזמן לא להיעדר ממכון הכושר שלכם. לא צריכים להיות לכם תירוצים גדולים מדי להיעדר ממנו. אין לכם לזמן לחדר הכושר בשל עומס אירועים משפחתיים. נסו ללכת ברגל כמה שיותר. קחו את הילדים לטיולים ארוכים ופשוט חלצו עצמות מיד בסיום כל ארוחת חג ככל שזה ניתן.
  7. ארוחות החג האחרות? אין ברירה, זו היא עת משפחתית, וצריך ללכת להרבה מאד ארוחות. את אותם כללי התמודדות אשר שמרתם לארוחת ליל הסדר או לכל ארוחה אחרת, שימרו גם בארוחות הללו. נסו לראות בארוחות אלו חלק מסדר היום התזונתי הרגיל שלכם ולא את "הארוחה האחרונה" שבה עליכם לטרוף מכל הבא ליד. אתם תופתעו מהתוצאות. כמו כן, אמצו את הגישה שמטרת הארוחות הן פגישה משפחתית, הגיבוש המשפחתי והחברותא ולא המזון.
  8. דלגו על ארוחות תכופות מדי? אין שום סיבה להיענות לכל ההזמנות שאתם מקבלים אם אתם חשים שזה מאיים על סדר היום התזונתי שלכם. אתם מרגישים שאתם אוכלים יותר מדי, זהו בדיוק הזמן לבחור את אחת מארוחות החג שאפשר ל"וותר" עליהן.
  9. יוצאים לטיולים? הערכו לכך מראש. קחו עימכם אוכל מוכן מהבית והשתדלו להמעיט בביקורים במסעדות. אין סיבה לפרוק כל עול. טיול אינה סיבה לחגיגה במסעדה. והחגים גם כך מספקים לכם ארוחות עשירות במיוחד. אין צורך להוסיף פיתוי על פיתוי. היערכו מראש והכינו איתכם את הצידה ליום הטיול.
  10. מנגל משפחתי? זה בסדר גמור! הקפידו לאכול שני שיפודים, מצה קלה/תפוח אדמה, המנעו מסלטים משמינים עתירי מיונז. אם אתם האורחים הביאו איתכם ירקות חתוכים וסלטים קלילים כדי שתוכלו לאכול מהם בצורה חופשית.

המפתח העיקרי להצלחה לעבור את פסח ללא עליה מיותרת במשקל הוא לקחת אחריות. הבנה שאני הבאתי את עצמי למקום שבו אני נמצא. יש לי השפעה על מה שיקרה. יש לי אפשרות לעזור לעצמי עכשיו ולתכנן את הדרך הלאה בלי לחכות לאף אחד, על ידי זה תכנון של הארוחות וצפייה מראש של הקשיים הידועים בתקופת החג.

מתכונים באדיבות חלי ממן, רשת תמיכה לאורח חיים בריא:

דג אפוי בתנור

מרכיבים ל 4 מנות:
800 גר' פילה דג טרי (כ- 4 פרוסות של פילה כגון סלמון, סול, מושט)
2 כפות מיונז מדולל במעט מים
מלח גס
פלפל שחור
צמחי תבלין קצוצים כגון טימין, מרווה, בזיליקום, כוסברה וכו' (לפחות
כוס צמחי תבלין קצוצים)
אופן הכנה:
מניחים את פרוסות הדג על גבי תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה.
מורחים את המיונז ומפזרים את צמחי התבלין בשכבה אחידה על גבי
פרוסות הדג. אופים בחום בינוני במשך 2-30 דקות (לא יותר מידי על
מנת לא ליבש את הדג)
5 דקות אחרונות ניתן להעביר לגריל כדי להשחים את הדג.

שיפודי חזה עוף וירקות

מרכיבים:
150 גרם חזה עוף חתוך לקוביות בינוניות
עגבניות שרי
פטריות שמפיניון טריות קטנות
פלפל כתום חתוך לקוביות בינוניות
בצל קטן
ניתן להוסיף ירקות נוספים לפי הטעם
למשרה:
חצי לימון סחוט
כף סילאן
כפית שמן זית
כפית חרדל
שן שום כתושה
2 כפות רסק עגבניות
1/4 כפית פלפל שחור
1/4 כפית מלח
אופן הכנה:
המשרה:  מניחים את כל חמורי המשרה במעבד מזון ומעבדים למחית חלקה.
משחילים את קוביות חזה העוף והירקות על שיפודי עץ שהושרו במים.
מעבירים את השיפודים לכלי אחסון או לתבנית מלבנית ויוצקים עליהם את
המשרה.
משהים במקרר למספר שעות.  הופכים מדי פעם כדי שכל הבשר יהיה שרוי
במשרה.
מחממים גריל פחמים או את הגריל בתנור, צולים קרוב למקור החום מספר
דקות בלבד עד שהבשר הופך לבן אך אינו משחים.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים