2

לייקים

בקשה לייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס, סקודה וסיאט

הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יבואנית המכוניות 'צ'מפיון מוטורס'

בקשה לייצוגית נגד צ'מפיון מוטורס, סקודה וסיאט

הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יבואנית המכוניות 'צ'מפיון מוטורס'

שתפו:

למרות, הסכנה הידועה מכריות האוויר המתפוצצות, איחרו החברות בהוצאת קריאת "ריקול" לנהגים בישראל.
בעקבות מחדל כריות האוויר של חברת טקאטה היפנית, אשר התפרסמה לאחרונה בתקשורת, הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יבואנית המכוניות 'צ'מפיון מוטורס' וחברות הרכב העולמיות 'סקודה' ו'סיאט'


עורכי הדין אהוד גרי וגיא סרוסי, אשר הגישו את התובענה בשמם של שני בעלי מכוניות מסוג 'סקודה' ו'סיאט', מעריכים את הנזק האישי שנגרם לכל אחד מהם בכ-5,000 שקלים, וכך גם לכל יתר בעלי המכוניות הפגומות בישראל. הנזק הקבוצתי לא הוערך במדויק אולם לאור מספרם הגדול של חברי הקבוצה מדובר בסכומי עתק.
עוה"ד גרי וסרוסי טוענים בתובענה, שבעוד שחברות אחרות בעולם ובישראל פנו לבעלי המכוניות, כבר לפני מספר שנים, בקריאה להגיע למוסכים להחלפת הכריות המסוכנות, וזאת בעקבות עשרות מקרי מוות של נהגים ונוסעים בעולם ופציעתם של מאות, "חברת צ'פיון מוטורס, בישראל, לא עשתה דבר בנידון, ונזכרה להזמין ל"ריקול" בעלי מכוניות עם הכריות הפגומות ממותגים המיובאים על ידה, רק לפני מספר ימים".


לאור זאת נטען בתובענה כי 'צ'מפיון מוטורס' וחברות 'סקודה' ו'סיאט', התנהלו באופן רשלני ובלתי סביר בעליל, והעמידו ביודעין עשרות אלפי נהגים ובני משפחותיהם בפני סכנה לביטחונם ובריאותם.בתובענה מודגש, כי בישראל, המתאפיינת בטמפרטורות גבוהות ובלחות משמעותית, הבלאי בכריות האוויר הפגומות מחמיר עם השנים, ועל כן, הסכנה מליקויים שכאלו בכריות האוויר, עולה לאין שיעור לעומת מדינות אירופה למשל.
עוד נטען שהכריות הפגומות מותקנות בחלק ניכר מרכבי 'סיאט' ו'סקודה', מול מושב הנהג. בכריות אלו נמצא רכיב מתכתי האחראי על ניפוח הכרית במקרה של תאונה. לפי התביעה, רכיב זה עלול להתפרק בעת חירום עם ניפוח הכרית ולשגר חלקי מתכת לכיוון הנוסעים ברכב, ולגרום לפציעתם, ואף חמור מכך.


כבר לפני 7 שנים, כך נטען, בעקבות חקירה של מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי, הכריזו יצרניות רכב רבות על 'ריקול', מהגדולים שידעה תעשיית הרכב, להחלפת הכריות הפגומות ברכבים שבהם הותקנו.
גם בישראל התרחש 'ריקול' דומה, כאשר שורה ארוכה של יצרניות ויבואניות רכב ביניהן יבואניות 'טויוטה', 'מאזדה', 'מיצובישי' ו'שברולט', יצאו בקריאה ללקוחותיהן להגיע למוסכי החברה ולהחליף את הכריות הפגומות. על פי הנטען בתביעה, חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי 'סקודה' ו'סיאט' בישראל, בחרו שלא להצטרף ליוזמה.


בתביעה מודגש כי יבואני סקודה לאיחוד האירופי דווקא יצאו בקריאת "ריקול" בעניין כריות האוויר, כבר בשנת 2019, אך בישראל, כאמור, לא הוצאה קריאה דומה .
לפי התובענה, באחרונה, קיבלו שני התובעים, תושבי נתניה ותל אביב, המחזיקים במכוניות, סקודה פאביה משנת 2017 וסיאט טולדו משנת 2015, יחד עם עשרות אלפי נהגים אחרים בישראל, הודעה מצ'מפיון מוטורס, להגיע להחליף את כריות האוויר ברכביהם.


בתובענה נטען כי מספר חברי הקבוצה בישראל, שהתביעה נוגעת אליהם, נאמד בכמאה אלף בעלי מכוניות, בעלי רכב מעשרה דגמים שונים של היצרניות 'סקודה' ו'סיאט', שיוצרו בין השנים 2013-2018.
עו"ד גרי וסרוסי מסרו כי מדובר במקרה ברור של רשלנות חמורה בהיקפים משמעותיים והתביעה נועדה גם לפצות את הלקוחות הרבים וגם לקבוע סטנדרט זהירות ברור למקרים דומים שעלולים להתרחש בעתיד.

עורכי הדין גיא סרוסי ואהוד גרי מתמחים בתובענות ייצוגיות ובדין האזרחי-מסחרי
לפרטים נוספים ולראיונות – רן שריר – יחסי ציבור לעורכי דין – 054-3063336

תמונת אילוסטרציה

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים