1

לייקים

פשטידות, קיש ועוגת הגבינה

לקראת חג האפייה איזה תנור ישפר פלאים את סופלה השוקולד ועוגת החג?

שתפו:

פשטידות, קיש ועוגת הגבינה

לקראת חג האפייה איזה תנור ישפר פלאים את סופלה השוקולד ועוגת החג?

שתפו:

אז מה חדש בתנור הביתי ומה כדאי לדעת לפני רכישת התנור הבא?

כאשר הדרך לפשטידות, הקישים, ועוגות הגבינה החגיגיות עוברת דרך התנור, הפך שבועות לחג האפייה הרשמי. אם בעבר נחשב התנור למוצר פשוט עם פונקציות סטנדרטיות, כיום היצע האפשרויות אינסופי וכולל תנורים המשלבים תוכניות שף, פונקציות מקצועיות, מידות משתנות, וטמפרטורות שמגיעות גם ל-700 מעלות צלזיוס. איזה תנור יאפשר לפנות את סיר הטיגון ללא שמן מהשיש? ואיזה תנור ישדרג פלאים את הפיצה הביתית?

שבועות הפך בשנים האחרונות לשם נרדף לחג האפייה, בעבור משפחות רבות מספק הזדמנות לשדרג את התנור הביתי. אם בעבר כלל התנור הביתי 5 תוכניות בישול, טמפרטורת שיא של 250 מעלות צלזיוס ושני צבעים לבחירה, תנורי הבישול והאפייה העכשוויים הפכו לעולם שלם של אפשרויות הכולל תוכניות שף, פונקציות מתקדמות – עם תנורים ביתיים המגיעים גם ל-340 ואף ל-700 מעלות צלזיוס, כאלו שמחוברים לאפליקציה או כאלו שעוצבו על ידי בתי עיצוב נחשבים. אז מה חדש בתנור הביתי ומה כדאי לדעת לפני רכישת התנור הבא?

הדרך הקלה לשדרג את עוגת הגבינה והסופלה: תנורי אידוי
בישול ואפיה באידוי הפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות – ומאפשר בישול ללא שמן ותוך שמירה מקסימלית על טעמי המזון, בשבועות תנורי אידוי מספקים יתרון נוסף – כאשר מנות כמו סופלה או עוגת גבינה נשארות עסיסיות הרבה יותר תוך כדי אדים בתהליך האפייה.
תנורי אפיה מתקדמים לא רק מאפשרים בישול ואפיה בדידוי אלא גם מאפשרים לבחור את אחוזי האדים: החל ממאה אחוזי אידוי לדגים וירקות ועד ל-25% אדים לאפיית עוגות ולחמים.

טיגון באוויר חם: גם ללא סיר בישול ללא שמן
לאחר הצלחתם של סירי הבישול ללא שמן – אשר מאפשרים להנות מטעמו של אוכל מטוגן גם ללא טיגון של ממש, תנורים חדשים מאפשרים פונקציה לטיגון באוויר ומאפשרים לפנות את המקום של סיר הטיגון ללא שמן מארון המטבח או מהשייש, כמו גם – להכין כמויות גדולות של מזון בבישול יחיד . בנוסף לפונקציה הייחודית מציעים חלק מהתנורים פונקציות מתקדמות נוספות: תנור ה-AIFRYER של Küppersbusch למשל, כולל גם פונקציית צליית בשרים, פונקציית אפיית לחם, ופונקציות נוספות שחוסכות את הצורך במכונה לאפיית לחם, מכשיר גריל ועזרי בישול אחרים.

תנור ביתי שמגיע ל-340 מעלות צלזיוס וכזה המגיע ל-700 מעלות צלזיוס
לעומת התנורים הביתיים הסטנדרטיים שמגיעים ל-250 מעלות צלזיוס, לאחרונה הושקו תנורים מתקדמים יותר אשר מגיעים לטמפרטורות גבוהות ומאפשרים אפייה של פיצות ופוקאצ'ות ב-º340 בדומה לטאבון אבן, ואף צליית בשרים ב-º700 בדומה לגריל חיצוני – גם בתנור הביתי. תנור הפיצה Maestro Pizza של מותג החשמל – TEKA אשר הושק לאחרונה כלל את הפונקציות המתקדמות של תנורי – TEKA ולצידן את פונקציית Maestro Pizza אשר אופה את בצק הפיצה ברמת דיוק מושלמת של 340 מעלות ליצירת קראסט קריספי בחלקה החיצוני של הפיצה תוך שמירה על בצק רך ואוורירי בחלקה הפנימי. אם בכל זאת מתחשק לכם להכין פיצה מהירה ומוכנה מראש, לתנור פונקציית הכנת פיצה קפואה באופן שחוסך הפשרה מראש ומאפשר הכנסה ישירה מן המקפיא לתנור תוך הכנה מהירה של פיצה ב3-4 דקות. כמו כן מגיע התנור עם אבן שמוט לאפיית הבצק וכף להכנסת והוצאת הפיצה מן התנור.

תנורים בעיצוב אישי וכאלו שעוצבו בידי מעצבי על
בשנים האחרונות הפך המטבח למוקד העיצובי של הבית, באופן שמצריך הבנה מחודשת לא רק של שימושי המוצרים – אלא גם של אופן עיצובם. קולקציית Individual של מותג החשמל Küppersbusch למשל, מאפשרת למשתמש לבחור את גימור התנור, הכיריים, קולטי האדים ומוצרי חשמל אחרים מתוך ערכת עיצוב של 8 גוונים לבחירה. במקביל, בתי עיצוב נחשבים מציגים גם הם קולקציות מוצרי חשמל משלהם. כך למשל, סטודיו העיצוב Giugiaro Italdesign , אשר עיצב את צמרת רכבי היוקרה האיטלקיים בהם בוגאטי, למבורגיני, אאודי, פרארי ועוד, מציג כעת קולקציית מוצרי חשמל למטבח- Infinity. הקולקציה, אשר כוללת תנורים מתקדמים, כיריים גז או אינדוקציה, מגירת חימום, קולטי אדים ועוד מביאה את המינימליזם האווירודינמי היוקרתי המאפיין רכבי יוקרה לתחום מוצרי החשמל במטבח בפריטים המשלבים בין שחור מט לנגיעות נחושת מבריקות במראה שמביא את המגמות האחרונות ברכבי היוקרה היישר אל תוך המטבח.

תנורים קומפקטיים, תנורים זוגיים, ותנורי מיקרו
מרבית תנורים הבנויים (בילט אין) נעים בין רוחב של – 45 ס"מ לרוחב של 90 ס"מ, כאשר תנורים ברוחב של 45 ס"מ מתאימים לדירות רווקים ומטבחים קטנים. כמו כן, מאפשרים התנורים הקומפקטיים שילוב של תנורים בגומחה אשר מרחיבים את טווח האפשרויות: מעבר לתנור חלבי ותנור בשרי במטבחים כשרים או אפשרות להפעיל תנור קטן לארוחה זוגית ותנור נוסף – כאשר באים אורחים, תנורים זוגיים מאפשרים גם שילוב של שני תנורים בעלי פונקציות מקצועיות שונות: תנור מיקרו – אשר חוסך את הצורך במיקרוגל לצד תנור רגיל למשל, או שילוב בין שני תנורים בעלי פונקציות מקצועית שונות: אחד בעל פונקציה להכנת פיצה, והשני בעל פונקציית Air Fry למשל.

תוכניות ניקוי עצמי וממיר קטליטי: הדור החדש של ניקיון תנורים
אין ספק שמלאכת הניקיון היא מההיבטים הפחות מהנים של הבישול, שהביא למצב שבשנים האחרונות כמעט כל התנורים המתקדמים מציגים לפחות פונקציה אחת לניקוי עצמי. תנורים בעלי פונקציות ניקוי אמנם יקרים יותר, אך מכיוון לעתים קרובות מערכות הניקוי העצמי מצריכות גם בידוד פנים תנור מתקדם – ששומר חום בצורה יעילה יותר וחוסך בעלויות האנרגיה.
הדבר הבא מבחינת ניקיון התנור הוא ממיר קטליטי פנימי אשר שואב באופן תמידי את חלקיקי השומן והנתזים ומזרים אוויר נקי לחלל התנור לאורך הבישול והאפיה – באופן ששומר על התנור נקי יותר לאורך זמן ומצמצם את הצורך להפעיל תוכניות ניקוי למינימום.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים