1

לייקים

טיפים ועצות ללימודי השפה אנגלית מהבית

מי מאתנו לא רוצה שהאנגלית של ילדו תהיה ברמה הגבוהה ביותר?

שתפו:

טיפים ועצות ללימודי השפה אנגלית מהבית

מי מאתנו לא רוצה שהאנגלית של ילדו תהיה ברמה הגבוהה ביותר?

שתפו:

אנגלית מלוטשת, ברמת שפת אם שתפתח לילד דלתות בלימודים, בקריירה ובכלל לחייו הבוגרים. מומחי השפה האנגלית של "הלן דורון", הפועלת ב – 39 מדינות ברחבי העולם בתחום לימודי השפה האנגלית לילדים ובני נוער, רכזו מספר טיפים ועצות ללימודי השפה האנגלית, לא רק בבית הספר, חוגים או ספרים, אלא בדרכים מהנות, בזמן הפנוי ואפילו מהבית!

הטיפים מבוססים על עקרון מרכזי בלימודי שפה ועפ"י שיטת הלן דורון: שמיעה חוזרת וכמה שיותר חשיפה מהנה לשפה האנגלית, בכל פורמט.

שרים שיר (מגיל 3 חודשים עד 7 שנים) – לילדים שאוהבים לשיר שירים זוהי דרך נהדרת לחוות את השפה באופן טבעי, מבלי להתמקד בדקדוק או במבנה המשפט. כך הילדים פשוט מרחיבים את אוצר המילים ושרים בשפה זרה, גם מבלי שמבינים את המשמעות.

היתרון הגדול של האזנה (וצפייה) בשירים, בא לידי ביטוי בחרוזים, המלמדים על האינטונציה, (הדרך שבה השפה מדוברת) ועל המבנה הפונולוגי (איך נשמעות המילים). כאשר המודעות של ילדכם להברות, צלילים וחריזה גבוהה יותר, יהיה להם קל יותר ללמוד לקרוא בהמשך חייהם.

משחקים משחק (מגיל 3 עד 9 שנים) –משחקים מפתחים מיומנויות זיכרון, יצירתיות וגמישות מחשבתית ללימודי שפה. Kangi Club לדוגמא, הינה פלטפורמת משחקים זמינה גם כאתר וגם כאפליקציה. הפלטפורמה כוללת מגוון משחקים מהנים עם הדמויות האהובות על הילדים. כל משחק מסייע לילדים לתרגל את אוצר המילים דרך אתגרים שונים. הילד שומע את המילה נהגית באופן הנכון, ומשייך אותה לתמונה המתאימה. משחקי התאמה, משחקי זיכרון ועוד מחכים באפליקציה ומשמשים לבניית אוצר המילים של הילד – זה ממש לא דומה לשיעורי בית… זה כיף!

משחקים בדרך – כמשפחה אנו מבלים זמן רב במכונית, בנסיעות לטיולים, חוגים או סתם בפקקים. גם זו הזדמנות מצוינת לתעסוקה מהנה, שתעניק ערך מוסף לנסיעה עצמה. אחת הדרכים היא לשנות את השפה של אפליקציית WAZE לאנגלית. תתפלאו כמה מהר הילדים לומדים מושגים כמו: Turn right או Continue straight .

משחק מהנה ופשוט שאף פעם לא נמאס הוא I spy with my little eye. אחד הנוסעים בוחר בחפץ או פרט כלשהו בנוף שהוא רואה בדרך ונותן רמז כלשהו לאחרים והנוסעים האחרים צריכים לנחש מה זה. מי שמנחש נהיה המרגל בתור הבא. כך הילדים מתרגלים מילים של צבעים, של נוף ושל משפטים באנגלית לאורך כל דרך הנסיעה.
משחק נוסף שאפשר 'לתרגם' בקלות באנגלית – הנוסע הראשון אומר מילה באנגלית והבא אחריו צריך להגיד מילה שמתחילה באות שבה הסתיימה המילה של הראשון: Cat, test, toy, year, race, egg וכו'. תתפלאו כמה מילים הילדים מכירים ואם הם נתקעים? תמיד נוכל לעזור.

לומדים לקרוא בכיף (מגיל 5 עד 9 שנים) – קריאה הנה דרך מצוינת לתרגול אנגלית בכל עת ובכל מקום. אין דרך יעילה וקלה מזו יותר ללמוד אוצר מילים חדש, לבנות ביטחון עצמי ולפתוח מוטיבציה ובטחון עצמי. מומלץ להכיר את אפליקציית Read באמצעותה הילדים שומעים את המילה המדוברת כראוי, רואים את האיות הנכון, ובאפשרותם לחזור על מילה או על משפט שוב ושוב. האפליקציה מאפשרת לילדים להקליט את עצמם קוראים ולהשמיע אותו בחזרה.

תמונת אילוסטרציה

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים