0

לייקים

איגוד הבנקים משיק היום קמפיין חדש לעידוד המודעות להונאות ברשת

לקראת יום הקניות הבינלאומי: הקמפיין בכיכובו של צדי צרפתי, תחת הסיסמה: ״בנק, זה לא!״

איגוד הבנקים משיק היום קמפיין חדש לעידוד המודעות להונאות ברשת

לקראת יום הקניות הבינלאומי: הקמפיין בכיכובו של צדי צרפתי, תחת הסיסמה: ״בנק, זה לא!״

שתפו:


מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון: ״במקביל לעלייה בביצוע פעולות פיננסיות
באמצעות המחשב והסלולר, ניכרת עלייה גם בניסיונות ההונאה. הבנקים
ערוכים היטב להתמודד עם התופעה, והקמפיין הנוכחי נועד להעצים עוד יותר
את המודעות לניסיונות ההונאה, במטרה להפחית את חשיפת האוכלוסייה לאירועים אלה״

כמו בכל העולם גם בישראל מתרחשים אירועים של הונאות ברשת ופגיעה בפרטיות. באמצעות שיחת טלפון, הודעה
לנייד או למייל, נוכלים מנסים, לעתים, להתחזות לבנק ולגנוב מלקוחות את פרטיהם האישיים והסיסמאות לחשבונות
הבנק. איגוד הבנקים החליט להילחם בתופעה ומשיק קמפיין שמטרתו להגביר את המודעות לתופעה זאת.. הקמפיין
קורא לגילוי ערנות בכל הקשור להונאות ברשת, התחזות ברשת ובטלפון וגניבת פרטים, במטרה להפחית את חשיפת
האוכלוסייה לאירועים כאלה. בקמפיין יושם דגש להעלאת המודעות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, וזאת לבקשת
השרה לשוויון חברתי, ח"כית מירב כהן והמפקח על הבנקים יאיר אבידן שהעלו את הנושא במסגרת מפגש עם איגוד
הבנקים והבנקים.


הקמפיין, תחת הסיסמה: ״בנק, זה לא!, תוצרת משרד פרסום אברהם, יעלה במגוון גדול של אתרי אינטרנט, ברדיו
ובעיתונות בכיכובו של צדי צרפתי. צרפתי, המככב בתכנית ״זמר במסכה״, זוכה לאהדה רבה בקרב כל קהלי היעד
ומדבר בגובה העיניים לקהל המבוגר שהוא רלוונטי מאוד לקמפיין. בקמפיין יציג צרפתי מספר אירועים המעלים חשד
כי לא נשלחו מהבנקים כשלאחר בדיקה, צרפתי פוסק: ״בנק, זה לא!״.
במקביל לקמפיין, הקים איגוד הבנקים עבור הלקוחות אתר: באתר בית העסק,

ובו כל מה
שצריך לדעת על הונאות והכלים שיעזרו להם להימנע מליפול לאירוע רשת. הקמפיין מפנה את הלקוחות לאתר, בו
ניתן ללמוד מהם הכללים למניעת אירועי רשת. קמפיין האיגוד מפנה את תשומת הלב לסימנים מחשידים של הונאה
ברשת ובטלפון, בהם קיימים, בין השאר, אלמנטים של הלחצה בזמן, שגיאות כתיב וניסוח קלוקל, פנייה שאינה
אישית, שפה זרה, קישור (לינק) לא מוכר.


מנכ״ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, אומר שבתקופת זו חלה עלייה בתדירות ניסיונות מקרי ההונאה וקורא לציבור
לגלות ערנות. ״במקביל לפעילות בסניפים, יש עלייה בהיקף תהליכים הדיגיטליים שאנחנו מבצעים מהמחשב
ומהסלולר. במקביל, עלו גם הניסיונות לבצע הונאות. הבנקים ערוכים היטב להתמודד עם התופעות הללו אבל יחד
עם זאת חשבנו כי מחובתנו לסייע לציבור ולהעצים את המודעות לאירועי רשת, במטרה להפחית את חשיפת
האוכלוסייה לאירועים אלה״


זכרו: הבנק אינו פונה אל לקוחותיו לקבלת פרטים חסויים. להלן אירועים המוגדרים כחשודים בהונאה:
 מתקשרים או שולחים לך מייל בו מבקשים את הסיסמה לחשבון הבנק שלך – לא בנק!
 מבקשים ממך לסמס או לשלוח מייל ובו פרטים אישיים או פרטי חשבון בנק – לא בנק!
 שולחים לך קישור ב-SMS או במייל לאתר המבקש ממך פרטי ההתחברות לחשבון – לא בנק!
 מציעים לך שירותי בנק באמצעות אפליקציות שלא מופיעות בחנות האפליקציות הרשמית – לא בנק!
 מתקשרים או שולחים הודעה שמתריעה שחשבונך שעומד להיחסם ונדרשת התערבותך – לא בנק!
 מתקשרים או שולחים הודעה ובה מבקשים ממך למסור את הקוד החד-פעמי שנשלח אליך בSMS – לא
בנק!

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים