בנק לאומי (TASE: LUMI) זכה בתואר "בנק השנה בישראל לשנת 2020" מטעם המגזין היוקרתי
The Banker, מקבוצת ה-Financial Times. זו הפעם השלישית ברציפות והפעם התשיעית בסך הכל
שלאומי זוכה בתואר המכובד. לאומי נבחר על ידי חבר שופטים מקצועי, שבחן את התוצאות
הכספיות של הבנק, את הישגיו העסקיים, את השקעתו בטכנולוגיה, יוזמות אסטרטגיות ואת
תגובתו למשבר הקורונה.
"ברכות לבנק לאומי, שגרף את השבחים בפרסי 'בנק השנה לשנת 2020' בישראל של המגזין The
Banker", כך אמרה ג'וי מקנייט, העורכת האחראית של The Banker. "בנוסף לביצועים החזקים של
הבנק בתקופה סוערת זו, התגובה המהירה והחדשנית של בנק לאומי למגפת הקורונה, כולל
השקת תהליך משכנתא דיגיטלי לחלוטין, הרשימה את חבר השופטים. הדבר ממחיש שהמאמצים
שעשה הבנק והמשאבים שהשקיע במעבר לדיגיטל מניבים פירות".
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, אמר: "הזכייה הזו היא הוקרה נוספת לעובדות ועובדי לאומי על
מקצועיותם ומסירתם – לילות כימים, למתן מענה מיטבי לצרכים של הלקוחות גם במציאות
המורכבת בה אנו פועלים. כאשר הקורונה החלה להתפשט בראשית 2020, לאומי היה נחוש
להמשיך ולענות לכל צרכי לקוחותיו ובמסגרת זו עבר במהירות לעבודה מרחוק והטמיע טכנולוגיות
ותהליכים מותאמים לסיטואציה החדשה. המטרה העיקרית שלנו היתה לאפשר ללקוחות לבצע
פעולות מורכבות מהבית, אפילו בזמן סגר.
המציאות החדשה הובילה לזינוק באימוץ הדיגיטל בכל
מגזרי הלקוחות, גם על ידי מי שנחשבו לכאלה שאינם נוטים לאמץ טכנולוגיות בקלות. כך, למשל,
שירות המשכנתא הדיגיטלית שלנו אומץ על ידי לקוחות רבים והעניק ללאומי יתרון תחרותי ברור.
במקביל פתחנו מודלים עסקיים אשר מאפשרים לנו לתת מענה מהיר וחכם עבור הלקוחות. לפני
הקורונה, הכנו את לאומי לבנקאות של המחר, אך המגיפה קיצרה משמעותית את תקופת המעבר.
כדי לשמור על מקומו של לאומי בחזית הבנקאות בישראל, התאמנו במהירות את מודל הפעילות
שלנו מבחינת חוויית הלקוח, היכולות הטכנולוגיות וכישורי הבנקאים".