6

לייקים

שאלתם? ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין משיב!

עשרות שאלות הגיעו למערכת דוסיז צרכנות, ריכזנו אותם והפנינו אותם לראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטין, חלקן, אלו שהיו יותר אישיות ופרטיות קיבלו מענה אישי. אלו שהיו ציבוריות, הנה תשובותיו. מוזמנים לקרוא!

שאלתם? ראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטיין משיב!

עשרות שאלות הגיעו למערכת דוסיז צרכנות, ריכזנו אותם והפנינו אותם לראש העיר בני ברק הרב אברהם רובינשטין, חלקן, אלו שהיו יותר אישיות ופרטיות קיבלו מענה אישי. אלו שהיו ציבוריות, הנה תשובותיו. מוזמנים לקרוא!

שתפו:

ש. שלום וברכה!

כל הכבוד על היוזמה הברוכה!

ראשית תודות לראש עיר שלנו על כל פעליה למען כל היבור בעיר ובכללו לציבור החסידי שעד כה היה די שוליים בכלל הציבור בעיר.

שנית רציתי לשאול מהם הדרישות לפתיחת מקווה בבית כנסת? והאם זה יהיה בסופו של יום מקווה פרטי או מקווה עירוני.

בגלל שהעלות במקווה פרטי אפסס איך אומרים יותר גדול ממקווה עירוני, ובעקבות שרוב הציבור בעיר אינו נמנה מבין האוכלוסיה העשירה חשבתי לתומי שזה  לא מציאותי לעשות כך.

שוב תודה רבה

תושב זקן בא בימים

ת. שלום וברכה! הקצאת שטחי הציבור בעיר נעשית בהתאם לצורך בכל שכונה ושכונה. מערך המקוואות בעיר עבר שדרוג ושינוי מהקצה אל הקצה וללא כל ספק בני ברק נמצאת ברמה גבוהה ומיוחדת בנושא זה. בכל שכונה מתנוסס מקווה מטופח ומהודר, כך מקווה חפץ חיים, מקווה בארי, ועוד ועוד, וכך גם בשכונות חדשות ובשכונות שהורחבו, כמו אזור אבן גבירול ועוד. עוד היד נטויה. חלק מהקצאות שטחי הציבור הינם למוסדות וקהילות בהתאם להחלטות וועדת המכרזים, ועל העמותה להשתמש בשטח שהוקצה לה, למטרה שלשמו הוא התקבל. מקווה טהרה הנבנה כחלק משימוש בית הכנסת כלול בייעוד ההקצאה העירונית והינו חלק מהשימוש הציבורי לכלל האוכלוסייה.

ש.

שלום וברכה ,

בנוגע לכניסות ויציאות מהעיר ולעיר בני ברק ,לא יתכן שבעיר הכי צפופה בארץ ישראל יהיו פקקים בכניסות והיציאות לאורך כול שעות היום ,צריך להרחיב את הנתיבים כמו כן לפתוח עוד יציאה וכניסה.

 וכן בנוסף לזה לפתוח את רחוב לנדא פינת חזון איש נחמיה ,יש פקקים מטורפים וכולם צריכים לעשות עיקוף בגלל קבוצת עסקנים שלא נוח להם שיהיה פתוח ,אבקש להתייחס בכובד ראש לפנייתנו

ת. שלום וברכה!

נושא התנועה מהעיר ואליה הוא רב משמעות כפי שציינת. מרבית כבישי הגישה אינם עירוניים, כמו למשל הכניסה לעיר מכביש 4, או כבישים שבאחריות נת"ע או מספר רשויות בחלוקה לקטעים (ציר זבוטינסקי), כך שהנושא אינו פשוט כלל. אם נוסיף לכך את עבודות הרכבת הקלה המבוצעות ע"י משרד התחבורה וחברת נת"ע, הרי שהמציאות כפי שהיא כיום, הינה תוצאה של מורכבות אזורית שאיננה בשליטה עירונית. יחד עם זאת, אנו עושים ופועלים בכל שעה ובכל דרך על מנת לבחון חלופות ופתרונות בכל אחד מצירי הגישה כחלק מתכנית 'מהיר לעיר', כשאנו מקווים להיות אנשי בשורה בנושא.

בנוגע לרחוב הרב לנדא, ציר זה נשאר סגור בהתאם להחלטות תכנוניות מהן עלה כי לא מדובר בהקלה אלא בהוספת נפח תנועה משמעותי מחוץ לעיר – אל העיר, וכך, בהכרעת גדולי התורה שליט"א הוחלט שלא לערוך שינוי זה שהנזק בו רב על התועלת.

ש.

לכבוד ראש העיר

אנו תושבי רחוב אלקבץ 2 בבני ברק סובלים ממדרכה שבורה בכניסה לבנין כבר למעלה מחודשיים וכל פניותינו למוקד העירוני לא הועילו כמו"כ אין לנו תאורה ברחוב נשמח מאוד לטפולך בענין

ת. שלום וברכה.

המדיניות העירונית היא, כי כל עוד ומדובר בשטח הציבורי, קרי במדרכה של רשות הרבים, תטפל בכך הרשות העירונית. לצערי במקרים רבים מדובר בתקלה בתוך שטח קו הבניין או הכניסה לחצר, דבר שהינו באחריות וועדי הבתים. בלי נדר אשתדל לסייר ולבחון את פנייתכם באופן אישי. במידה ומדובר במפגע עירוני – הוא יתוקן בהקדם האפשרי בס"ד!

ש.

יש אצלי רכב של חבר

לא רשמי

אין שום תיעוד בירוקרטי או השכרה או מכירה

פשוט הרכב של החבר קבוע אצלי עכשיו

למה אני נאלץ לשלם פנגו וכבר שילמתי מאות שקלים בחודש האחרון, ופעמיים ששכחתי להפעיל פנגו חטפתי קנס של 100 שח כל קנס

אין חניה אפורה באיזור שלי, ובבניין שלי אין חניה בכלל (ולא…לא בנו יחידות דיור או מחסנים במקום החניה, פשוט אין חניה)

אני נאלץ כל יום לעשות סיבוב ברחובות הסמוכים בתקווה למצוא חנייה אפורה, וכשלא מוצא נאלץ לשלם פנגו, למה??

איזו הצדקה יש לזה???

אני נלחם על כל שקל בבית, החבר השאיל לי את הרכב כדי לחסוך אוטובוסים

ואני נאלץ ככה לשלם

איך אתם מתמודדים עם זה ומשנים את הנתון הזה??

1. או שתתנו אפשרות לתושב להצהיר על רכב שברשותו גם אם לא שלו.

2. או שתתנו אפשרות לתושבי העיר לעשות תשלום חודשי קבוע ומוזל כדי לחנות בכחול לבן ברחבי העיר ללא פנגו או דוחות

אין שום הצדקה לדוחות על כחול לבן לתושבי העיר, ואין שום הצדקה להפקעת מחיר ע"י פנגו כשמדובר בתושב העיר החונה ליד ביתו או נמצא בקניות או בעבודה

תחשבו על זה

פנגו נועד לאורחים ולא לתושבי העיר!!!

בברכה

שמואל .ג

ת. שלום וברכה ר' שמואל.

הכאב אותו הינך מציין, הוא חלק מצפיפות המגורים של העיר. זכית להימנות על תושבי בני ברק, למרות שערים אחרות מרווחות אולי יותר. אך בני ברק הינה עיר שאין כמוה בעולם, ומשכך, גם מספר תושביה וצפיפות המגורים בה גבוהים מהרגיל. בני ברק מצומצמת במשאביה, בוודאי במתחמי החנייה של כלי הרכב. הגבייה על החנייה ברחבי העיר נועדה בראש ובראשונה להסדיר את החנייה שתהיה באופן ראוי, לא בחניות כפולות ולא בחניות ארוכות כ'חזקה' ותחנת רכבי עבודה / רכבים נטושים, ובדגש על צירי התנועה הראשיים של העיר. מערך החנייה הינו בתשלום סמלי, שגם הוא – חוזר כהשקעה חוזרת לתושבים בהשקעות עירוניות. למרות הצער, אך החזקת רכב בעיר מחייבת תכנון אישי מראש של אפשרויות החנייה, צורת השימוש ועוד. כמוך חי גם אנוכי בעיר עשרות שנים, וכך גם 209,000 תושביה. החנייה הנכונה והמומלצת היא בחנייה הביתית הקיימת במרבית הבניינים בעיר או בהשכרה של מקום קבוע. התכנון העירוני איננו מאפשר הבטחת חנייה אישית לאורך הרחובות, דבר שגם איננו קיים ברשויות אחרות. בעבר הנהיגה העירייה תו חניה אזורי, אך הדבר בוטל בשל קשייה תיחום והעדר חניות מספקות. השימוש בפנגו הוכיח את עצמו כיעיל וקל בכל רחבי הארץ, לעומת המדחנים הוותיקים שנעלמו מהנוף. אני בטוח ומקווה שאחרי הכל, תמצא את הדרך הנוחה ביותר לחנייה מוסדרת ולשימוש רגוע ובטוח!

ש.

מעוניינת להקים קורת גג לנערות באופן בהול בעיר…לצערינו הרב נער או נערה שנזרקים מהבית בשעות לא שגרתיות..עיריית בני ברק מחלקת הרווחה שולחת לבית השנטי בתל אביב.(בנים בנות וערבים ביחד).

מוכנה לפתוח בית השנטי לצביון שלנו.אשמח לדעת מה הדרישה כדי להקים

תודה רבה

ת. ראשית תודה על פנייתך ורוח העשייה למען העיר ותושביה.

הנושא שייך לאגף לשירותים חברתיים בעיר, אשמח שתיצרי קשר עם לשכתי להעברת מספרי טלפון ודרכי יצירת קשר.

ש.

חתונות וקורונה.

הקורונה ומוטציותיה פה, ולא מתכוונת לעזוב כל כך מהר.

למה לא היה מתחם מסודר לחתונות קורונה והורים כואבים היו צריכים לשלם גם לבעל אולם וגם למעצבת תשלום כפול ולצאת עם ככ הרבה עוגמת נפש.

בנוסף בעקבות חוסר ההסדר הזה שכנים התלוננו (ראו ערך @משה מנס ) על מוסיקה בשעות לא קונבנציונאליות כי סיבלטו בתי ספר לאולמות אירועים.

למה עיר כמו בני ברק שמקיימת עשר חתונות בו זמנית בערב לא יכלה לחשוב מחוץ לקופסא וליצר מתחם התחתן וסע כשירות לקהילה..

ת. שלום וברכה!

נגעת בנושא כאוב וטעון, אך למרות הכאב, חובה לציין כי אין לרשות כל דרך וכל היתר להיות גורם המפעיל חתונות ו/או נושא באחריותן ובציות לכללי הבטיחות המשתנים מעת לעת. בתקופת החודשים אב-אלול בהן נסגרו האולמות אך מותרות היו התכנסויות של גדולות, ניצלה העירייה את חופשת הקיץ והקצתה מתחמים ציבוריים של חצרות בתי הספר לעריכת שמחות. עם סיום תקופה זו ותחולת האיסור הממשלתי על קיום אירועים, הרי שהעירייה מנועה מלעסוק בנושא בוודאי שלא להקצות מקום או לסייע לאירוע שאינו עולה בקנה מידה עם החוק, וכך נקטו כלל העיריות ברחבי הארץ. למרות הכאב, מדובר בכשל תכנוני של מקבלי ההחלטות בממשלה שלא הצליחו ליצור מתווה הגיוני ואפשרי לקיום אירועים סבירים ללא עבירה על החוק. בכל הקשור למפגעי רעש, אנא צרו קשר עם המוקד העירוני 106 או עם משטרת ישראל שהנושא כל כולו מסור לאחריותה. בתקווה ובתפילה לימים יפים ולבשורות טובות!

ש. שלום,

1. רוב מעברי החצייה ברחבי העיר דהויים וחשוכים, והם חייבים חידוש,צביעה ותאורה.

כמו כן, עיריית ר"ג האירה את מעברי החציה באורות מנצנצים על הכביש, דבר שאני מציע שעיריית בני ברק תאמץ, לאור ריבוי הפגיעות בהולכי הרגל.

2. כשפונים למוקד העירוני אין מעקב אחרי הנושאים, וביקורת על איכות השירות שהתקבל. ולעיתים תכופות גם אין תגובות למיילים שנשלחים. נשמח שינתן דגש על השירות.

3. האם מתוכננת חידוש כבישים ומדרכות בשכונת פרדס כץ/קרית הרצוג, ובשאר רחבי העיר?

תודה רבה!

בשם אלי תושב העיר

ת. תודה על פנייתך!

כמעט מידי לילה מבצעת עיריית בני ברק צביעה של מעברי חצייה, אבני שפה ותמרורי דרך ברחבי העיר בהתאם לצורך. קיים מעקב תמידי ומערך של חידוש הפועל לכל אורך השנה. אם נתקלת באזור ספציפי המחייב טיפול, אשמח כי תעדכן מיידית את המוקד העירוני 106 המתעד את הפניות, או בהודעת דוא"ל לאגף התשתיות בהעתק אליי. אשמח לעקוב ובטוחני שפנייתך תטופל על הצד הטוב ביותר.

נושא הנצנצים סמוך למעביר חצייה נבחן לא אחת ואשיב על כך בקצרה: הבהוב אזהרה מקובל מאוד בכבישים רחבים בהם נפח התנועה גדול ומקדם הבטיחות סמוך למעבר חצייה חיי בלהיות כפול. בעיר צפופה כמו בני ברק בה קיימים עומסי תנועה ונפח התנועה מכתיב נסיעה איטית, הרי שעומס הנצנוצים בכל פינה מיותר ואף מכביד ומייצר הטעייה.

בנוגע למוקד 106, אני שמח לעדכנך כי כלל התלונות המדווחות במוקד מתועדות ונעשה מעקב ברור אחר ביצוען. במרבית המקרים אף מיידעים את הפונה על פנייתו ודרך הטיפול בה עד לסגריה המלאה שלה. בכל מקרה, אני לוקח את פנייתך לתשומת לבי ואשוחח עם מנהלי המוקד על הנושא שהעלית.

לגבי תכנון וחידוש נתיבי תנועה, הרי שהשכונות פרדס כץ וקריית הרצוג נמצאות בלב העשייה העירונית, ובכלל זה חידוש התשתיות בהיקף נרחב כפי שמבוצע בחודשים האחרונים. גם חידוש וריבוד כבישים נמצאים בתכנית העבודה העירונית השנתית!

ש.למה לא מטפלים בבעית העכברים שמטרידה את תושבי בני ברק בצורה קיצונית? שיעשו הדברה כללית.

ת. אינני מכיר את הנושא שהעלית. בעיית עכברים נפוצה מאוד באזורי בינוי ובאזורים בהם מתקיימת פעילות תעשייה ו/או חנויות מזון. אזורים אלו מטופלים באופן עקבי בהתאם לתלונות מוקד ודיווחים.

במידה והתכוונת לאזור מסויים, אשמח לבחון את הדברים ולעקוב אחר המציאות בשטח.

ש. אם אין לי כסף לקנות שמלה אני פשוט לא קונה . אם אין כסף לשלם חשמל אני לא מדליקה מזגן . אם אין לי כסף לשלם ארנונה , מה אתה מצפה שאני אעשה ? מאיפה בדיוק אשלם ארנונה יקרה מאד . אין לי במה לחסוך בכדי לא לצרוך ארנונה . כהר הורדתי הוצאות נופש דלק ביגוד ואוכל כמה שאפשר מה עוד ? ארנונה זה הוצאה שאין עליה פתרון מה לא לצרוך . ?

כמו ביטוח לאומי אבל ביטוח לאומי זה 100 לחודש לא 700 שקל שעולה לי ארנונה .

מה אעשה ? וניסיתי לקבל הנחה ולא אישרו אותי או שאין לי זכאות .

למה הארנונה יקרה ?

וידוע לי התירוץ "זה יותר זול ממקום אחר" והתירוץ הזה לא נותן לי כלום .

ת. שלום וברכה.

פנייתך הכאובה הינה הזדמנות להסביר פרט שאיננו ידוע, לעומקו: נושא חבות הארנונה איננו 'החלטה' עירונית אלא קביעה ממשלתית.

תשלום האחרונה הוא חלק מהתניית המגורים בעיר שהיא זכות, אך חובתה בצידה. הארנונה משקפת את החלטת משרד הפנים על שיעור הגבייה מהתושבים, שקלול של חוסנה הכלכלי של העירייה והאתגרים אותם קובע המשרד.

רמת המגורים בכל אזור בארץ מכתיבה צרכים שונים, כשם שהמרחק מבית הכנסת ומוסדות החינוך או מחנות המכולת הוא תוצאה של בחירת המגורים, כך נושא הארנונה הוא חבות ממשלתית שלרשות מעט מאוד מקום השפעה על שיעורה. אני מניח שהזכות והערך של המגורים בעיר, עולים על ההוצאה ועל חבות זו – שכל כולה השקעה חוזרת לתושב!

ש.לראש העיר הרב רובנשטיין שלום

רציתי לשאול מדוע חייבים לפנות את האשפה ב4 בבוקר

ולהעיר את כל התושבים

האם אי אפשר לפנות בבוקר או בערב מוקדם כמו בעבר

למה לא מתחשבים בתושבים או ילדים ותינוקות שמתעוררים וקשה להם להירדם שוב

ת. שלום וברכה!

נושא פינוי האשפה הוא אחת הסוגיות המורכבות המעסיקות את העיר.

בני ברק היא עיר צפופה ומורכבת. פינוי אשפה בשעות היום ברחובותיה הצרים של העיר – משמעותו פקקים ועיכוב של הסעות, אוטובוסים ושיתוק צירי התחבורה לדקות ארוכות ויותר מכך. שעות הערב המוקדמות – יוצרות הכבדה והפרעה לתושב ולענפי המסחר. משכך, נעשה מאמץ כולל לפנות את האשפה במהירות המירבית בשעות בהן נפח התנועה אפשי ולא נגרמת הפרעה קיצונית למהלך החיים הסביר בעיר.

לא אגזים אם אספר לך, שבני ברק נחשבת חלוצת הפתרונות והחדשנות בפינוי האשפה, כשרשויות רבות מעתיקות את מודל הפינוי המהיר וההתמודדות עם נפחי אשפה גדולים בזמנים קצרים ועמוסים כערבי שבתות ומוצאי חג. בכל מקרה של הפרעה ספציפית ללא הצדקה וסיבה משמעותית אותה ציינתי, אשמח להנחות על שינוי וחלופות.

ש. לכבוד ראש העיר היקר.

אני גר כבר 8 שנים ברחוב לא סלול (מקטע של 50 מטר) השכנים הסובלים פנו לעירייה כבר עשרות (אולי מאות) פעמים. וכל פעם נדחים.

האם זה לא שירות אלמנטרי שהעירייה חייבת לספק. ??? אנו סובלים מבוץ, חול, פנצרים בכמות גבוהה ועוד.

ת. שלום לך.

לא ציינת את כתובת המגורים והכביש המדובר.

אם אני מבין את כוונתך, הרי שמדובר באזור המצוי בשלבי בנייה שונים. בכל אזורי הבנייה משקיעה העירייה תקציבי עתק לסלילה ולהכנה. כך למשל הושלם בתקופה זו כביש הגישה החדש ברחוב אברבנאל בשכונה החדשה בצפון העיר, כך גם במקומות אחרים. במקום נקודתי בעיר שאיני יודע אם עליו כוונתך, אחריות הסלילה בהסכמי הפיתוח – מוטלת על הקבלנים שהתחייבו על כך בהתנייה מפורשת. יחד עם זאת, התאמצה העירייה שלא לעכב את מסירת הדירות, ולסייע בכל האפשר בשטח, כולל תפעול מערך פינוי האשפה למרות הקשיים, כשאנו עושים כל מאמץ לסייע ולהביא לביצוע מהיר של עבודות הסלילה על ידי חברות הבנייה, כפי שהן מחוייבות בהסכמי הפיתוח.

נשמח אם אתם, תושבי האזור תפנו את הנושא לפתחן של חברות הבנייה, שהתחייבו לכם את הדבר האלמנטרי ביותר המגיע לכם כתושבי העיר: כביש סלול ודרכי הגעה חלקים ונוחים. אני מבטיחך, כי באופן אישי נפעל ונעשה הכל בכדי להביא לסיום המצב הקשה והבלתי מתקבל על הדעת אותו ציינת.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים