18

לייקים

אין מיסוי על יבוא ויצוא של ידע, אבל יש תשואה אדירה עליהם

אין (כמעט) מדינה בעולם בה לא השתתף הרב מלבר יו"ר מכון "טהרנו" בכנס רפואי העוסק בנושאי בריאות האישה...

שתפו:

אין מיסוי על יבוא ויצוא של ידע, אבל יש תשואה אדירה עליהם

אין (כמעט) מדינה בעולם בה לא השתתף הרב מלבר יו"ר מכון "טהרנו" בכנס רפואי העוסק בנושאי בריאות האישה...

שתפו:

החידושים והטכנולוגיות העדכניות, הוא רואה במסעותיו בעולם שליחות קודש כדי לייבא את הידע המקצועי הרב ארצה. "עוד אף פעם לא עצרו אותי בנתב"ג וביקשו ממני אישור יבוא על הידע שאני מביא איתי" אומר הרב מלבר, אבל התשואות שהידע הזה מביא למאות ואלפי משפחות לא יסולא בפז.

הטכנולוגיות, החידושים והפיתוחים בתחומי הבריאות משנים את עולם הרפואה, אין תחום בו לא התפתחה הרפואה, אך אחד התחומים הכי מושפעים הלכתית מהחידושים בתחומי הרפואה הוא תחום בריאות האישה והפוריות, הרב מלבר רואה בממשק הזה שבין רפואה והלכה בתחום הזה את שליחות חייו,

חברתו בפורומים בינלאומיים בתחום מאפשרים לו להגשים את שליחותו ולהביא את אותם חידושים לאנשי ההלכה והמקצוע בארץ ובעולם.

זה למעלה מעשור שהוא משמש בתפקידו כיו"ר מכון "טהרנו", "בשנים האחרונות ראיתי לעצמי כחובה מעבר לכך שאנחנו מעניקים ייעוץ לזוגות, להעביר את המידע המצטבר אצלי לרבנים, למורי הוראה, לאנשי מקצוע ולמדריכים בתחום. האפשרויות הכל כך רבות לסייע בס"ד לזוגות בתחומים הללו מבלי שיזדקקו לתור אחר מחוללי פלאות או מרפאים מפוקפקים מאתגר אותי כל יום מחדש".

את הקורס האחרון לעשרות רבנים בכל רחבי העולם סיים הרב מלבר זה לא מכבר, כאשר בסיומו הצטברו על שולחנו מכתבי הוקרה וברכה על המידע הרב שלא יסולא מפז כפי שכתבו הרבנים מעביר הרב מלבר בעברית, באידיש ובאנגלית.

הידע הרב, המקיף והמקצועי אותו קיבלו הרבנים במהלך המפגשים הביא אותם למקומות שונים בתכלית בכל מגוון האפשרויות אותם הם יכולים להעניק לבני קהילתם הבאים לבקש את עצתם ההלכתית,

"עולם המושגים שקיבלנו, הידע המקצועי, שפת המקצוע וההבנה בצדדים הרפואיים, מאפשרים לי לנהל דיאלוג עם הרופא של בני הזוג בטרם אני נותן להם מענה הלכתי בתחום עליו מושתת כל הבית היהודי" כותב אחד הרבנים שזה עתה סיים את הקורס.

כשתשמע את הרב מלבר מעביר הרצאה, אם לא תראה את חזותו החרדית – חסידית, תדמה בנפשך כי אתה יושב באולם הרצאות של אחד מאולמות ההרצאות של האניברסיטאות בעולם, האנגלית הקולחת שלו, הידע המקצועי רחב ההיקף שהוא אוגר בעצמו, ההבנה המעמיקה שלו בתחומים הרפואיים, יביאו את המאזין לתחושה שהוא שומע כעת הרצאה רפואית. כאשר הרב מלבר ממשק את התחום הרפואי לתחום ההלכתי אתה מבין עד כמה הידע הרב שהוא צבר במהלך השנים הינו אוצר בלום שכל גופי תורה תלויים בו.

סדרת ההרצאות מובנית עם סילבוס מקצועי שלא מותיר נושא שלא נלמד בקורס, הממשק הרפואי וההלכתי המוקפד בא לידי ביטוי בכל תחום וההוראות ההלכתיות שמקבל הרב מלבר מגדולי הרבנים והפוסקים שליט"א מתמזג בתוך הרצאותיו המקצועיות.

אכן, זו לא הרצאה לכולם, אומר הרב מלבר, מדובר בסדנא מורחבת שנבנתה במיוחד לרבנים, מורי הוראה, מוצי"ם, מדרכים ויועצים. מטרת הסדנא הינה בראש ובראשונה לדעת לשאול את השאלות הנכונות, להציף את הדיון ההלכתי והרפואי במקביל, לדעת לנהל דיאלוג רפואי עם איש מקצוע ברמה הגבוהה ביותר כדי לאפשר להבין את האפשרויות ההלכתיות.

במקרים רבים נפסקות הלכות, לעיתים לחומרא ולעיתים לקולא רק בגלל חוסר ידע והבנה של התחום, הדיאלוג הרפואי מקצועי שהגורם ההלכתי יוכל לנהל עם הגורם הרפואי בסיומו של הקורס הזה יביא ללא ספק הרבה שמחה, שלווה ואור בהרבה מאוד בתים.

"כל פעם שאני רואה עוד אור נדלק בעוד בית אני מרגיש שהשליחות שלי הינה שליחות קודש" אומר הרב מלבר.

אולי יעניין אותך גם...

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא רצית לפספס את זה!

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים