Booking משיקה תווית "תיירות ידידותית לסביבה"

Booking משיקה תווית "תיירות ידידותית לסביבה". סקירה דוסיז צרכנות

Booking משיקה תווית ראשונה מסוגה בענף התיירות – 
'תיירות ידידותית לסביבה' – שתציג מקומות אירוח שמעודדים

קיימות התוכנית החדשנית 'תיירות ידידותית לסביבה' כוללת מקומות אירוח מכל הסוגים מרחבי העולם,

ומאפשרת ללקוחות למצוא יותר בקלות מידע מהימן בנושא קיימות
אמסטרדם, 15 בנובמבר 2021 – Booking.com, אחת מפלטפורמות התיירות הדיגיטליות
המובילות בעולם, הודיעה היום על ההשקה הרשמית של תווית בשם 'תיירות ידידותית לסביבה' –
מדד קיימות מהימן ורלוונטי ברמה הגלובלית, שמספק מידע חיוני לתיירים ולתיירות מכל רחבי העולם
שרוצים לנסוע ולטייל באופן אקולוגי יותר. מקומות אירוח שזכאים לקבל את התווית יכולים להיות מכל
סוג שהוא, ובלבד שהם מיישמים אצלם פתרונות וצעדים מתחום הקיימות, ועומדים בסף מינימלי של
השפעה על הסביבה והקהילה (סף שמותאם ליעד שבו נמצא מקום האירוח). מדובר ביוזמה ראשונה
מסוגה בתעשיית התיירות, שמיועדת למגוון רחב של סוגי מקומות אירוח – מדירות, צימרים ובתי
נופש עד למלונות, אתרי נופש ואפילו בקתות עץ – ואפשר להתאים אותה למציאות ולתנאים
שרלוונטיים לכל יעד.

בעזרת התווית, יותר מקומות אירוח ברחבי העולם יכולים לקבל סימון מהימן
שמעיד על הפעולות המשמעותיות שהם עושים כדי לשמור על קיימות. מבחינת המטיילים והמטיילות,
מדובר בדרך שקופה, עקבית וברורה לזהות מגוון גדול יותר של מקומות אירוח ידידותיים לסביבה
בכל מקום שאליו הם ירצו לנסוע.


עוזרים לכולם ולכולן לבחור בקיימות בענף התיירות
השאיפה של Booking.com, בשיתוף עם ארגון Travalyst, בו Booking.com שותפה ומייסדת,
היא ליצור מדד אוניברסאלי ושקוף למידע על מקומות אירוח ברי קיימא בכל הענף. הגרסה הראשונה
של תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' ממנפת את קבוצת ההרגלים הירוקים כפי שאושרה על ידי
Travalyst Independent Advisory. התווית 'תיירות ידידותית לסביבה' מתמקדת בהבלטת
הפעולות הרלוונטיות ביותר למגוון רחב של סוגי מקומות אירוח, וכן בפוטנציאל ההשפעה שלהם –
ולא משנה אם מדובר בדירה באמסטרדם, באירוח ביתי בהודו או באתר נופש שנמצא בגולד קוסט
שבאוסטרליה.


Booking.com כבר אימצה סטנדרטים מסוימים של קיימות בתחום האירוח, ועל הבסיס הזה היא
שיתפה פעולה עם מומחים מהתעשייה, בין היתר באמצעות תפקיד המפתח שלה ב-Travalyst
Coalition, כדי לזהות את הצעדים המשפיעים ביותר שמקומות אירוח יכולים להתמקד בהם בחמש
קטגוריות מרכזיות: פסולת, אנרגיה וגזי חממה, מים, תמיכה בקהילות מקומיות ושמירה על הטבע.
הקטגוריות הבסיסיות הללו חולקו ל-32 הרגלים ירוקים שונים שמקומות אירוח יכולים ליישם אצלם –
החל מהפסקת השימוש במוצרי טיפוח באריזת פלסטיק חד-פעמית ובמעבר לתאורת לד ול-100%
אנרגיה מתחדשת, ועד להשקעת אחוז מסוים מהרווחים בקהילה המקומית ובפרויקטים לשימור
הסביבה.


Booking.com עבדה עם Sustainalize , חברת ייעוץ ידועה בתחום הקיימות, במטרה לפתח מודל
שמעריך את החשיבות היחסית של כל אחד מההרגלים הירוקים האלה. המודל מתבסס על ההשפעה
הסביבתית ו/או החברתית של הרגל ירוק כזה או אחר, וכך אפשר לדעת אילו שותפים משקיעים
מאמצים משמעותיים בקידום הקיימות. הוא גם לוקח בחשבון את המיקום והגודל של כל מקום אירוח,
מה שמגדיל את רמת הדיוק של המודל ומאפשר ליישם אותו על מגוון רחב של מקומות אירוח ב-
Booking.com.

כל החישובים שהמודל עושה עבור כל אחד מההרגלים הירוקים האלה, תוך
התייחסות לגורמים מקומיים, מתגבשים לכדי ציון כולל שניתן למקום האירוח. למרות שהמטרה
הייתה לייצר מודל אוניברסלי, לתחום הקיימות יש משמעות שונה במקומות שונים בעולם. למשל,
הטמעת פתרונות להפחתת השימוש במים באזורים עם נטייה לבצורת, או יצירת מקורות לאנרגיה
מתחדשת במדינה שבה היא לא זמינה במיוחד, הן פעולות עם השפעה גדולה יותר. מידע מפורט
יותר על הדרך שבה מקומות אירוח ברחבי העולם קיבלו את התווית, ניתן למצוא ב- מדריך הקיימות
המעודכן למקומות אירוח המופיע במרכז העזרה לשותפים של Booking.com.

מקומות אירוח שעומדים בדרישות הסף של ההשפעה האקולוגית מקבלים את הגרסה הראשונה של
תווית 'תיירות ידידותית לסביבה', והרשימה הזו כוללת גם מגוון רחב של מקומות אירוח שקיבלו
הסמכה רשמית מטעם Global Sustainable Tourism Council, Green Tourism ו-EU
Ecolabel. שיטת העבודה ומתודולוגיית המדידה פותחו באופן רשמי ב-Travalyst Coalition ואושרו
על-ידי Travalyst Independent Advisory Group, כשהמשך הפיתוח שלהן מתבצע עם הליווי
והייעוץ של ה-Global Sustainable Tourism Council (או GSTC).

"Booking.com פיתחה, בדקה ושכללה את השיטה הזו, בהתבסס על תחומי המומחיות של ה-
GSTC והקריטריונים שלה שקיבלו הכרה בינלאומית", אומר רנדי דוראנד, מנכ"ל GSTC "מה
שנותן שכבה נוספת של אמינות למהלך הזה שנבנה בקפידה".


"צריך זמן, תיאום ומאמץ משותף כדי שתעשיית התיירות באמת תשמור על קיימות, אבל אפשר
להתקדם לכיוון הזה בזכות חדשנות מתמשכת, תמיכה בשותפים ושיתופי פעולה בתעשייה", אומרת
מריאן גיבלס, מנהלת תחום הקיימות ב-Booking.com. "באמצעות התווית והתוכנית שלנו,
'תיירות ידידותית לסביבה', אנחנו מציגים ללקוחות באופן מהימן וברור את הפעולות שנעשות לקידום
הקיימות במגוון רחב של מקומות אירוח בעולם. בנוסף לכך שאנחנו מעודדים מקומות אירוח לרצות
להשיג את תווית 'תיירות ידידותית לסביבה', אנחנו מאמינים שחשוב להראות שיש מגוון של תחומים
שקשורים לקיימות, ואת המספר ההולך וגדל של מקומות אירוח שנמצאים בשלבים שונים בתהליך
הקיימות שלהם. הצגת ההרגלים הירוקים שמיישמים במקום כלשהו עוזרת לכולם ולכולן להחליט
באופן מושכל, ובתקווה גם לבחור במקום יותר ידידותי לסביבה בחופשה הבאה, ולא משנה מה היעד.
כך, גם נוכל לעודד שותפים לעשות את הצעד בא בתהליך הקיימות שלהם".

מאיצים את תהליך הקיימות
על-פי מחקר חדש של EY Parthenon ו-Booking.com שפורסם לאחרונה , למרות שמקומות
האירוח אחראים לפליטת 264 מיליון טונות של פחמן דו-חמצני בשנה, שהם 10% מהכמות השנתית
הכוללת בתעשיית התיירות, יש להם הזדמנות להוביל את השינוי שיהפוך את עולם התיירות לאקולוגי
יותר. אמנם דרושה השקעה משמעותית כדי להגיע לאפס פליטות נטו עד שנת 2050 (768 מיליארד
אירו), אבל ממצאי המחקר מראים שהרבה מקומות אירוח כבר הטמיעו מגוון אמצעים להפחתת
פליטת הפחמן. רמת ההטמעה של הטכנולוגיות היעילות ביותר שזמינות כיום נעה בין 30% ל-70%,
וזה אומר שיש הזדמנות משמעותית לשפר את המצב.


בנוסף, בהתחשב בכך ש-81% מהמטיילים והמטיילות ברחבי העולם, ו-71% מהמטיילים הישראלים
הצהירו שירצו לשהות בשנה הקרובה במקום אירוח יותר ידידותי לסביבה *, ובכך שב-Booking.com
מופיעים יותר מ-28 מיליון יחידות אירוח, החברה רואה הזדמנות אדירה להציג עוד מידע על הפעולות
המשמעותיות ששותפי האירוח שלה עושים במסגרת התהליך החשוב הזה – והכל כדי ליצור יותר
חוויות בסימן קיימות, וכדי לעזור לאנשים למצוא בקלות אפשרויות אירוח סביבתיות. הצורך בתווית
'תיירות ידידותית לסביבה' עלה גם מהעובדה ש-72% מהתיירים הגלובליים (68% מהמטיילים
הישראלים) מצפים מהענף להציע להם אפשרויות אקולוגיות יותר. בנוסף, שלושת-רבעי (73%)
מהמטיילים הגלובליים ו- 65% מהמטיילים הישראלים, אומרים שיעדיפו לבחור במקום אירוח מסוים
אם הם ידעו שיש לו הרגלים ירוקים. למעשה, התווית של תוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה'
מאפשרת לתגמל מקומות אירוח ולעודד אותם להמשיך בתהליך הקיימות שלהם, וכך להגדיל את
ההיצע הקיים של אפשרויות אירוח ידידותיות לסביבה.


בשלב הראשון של ההשקה, תווית 'תיירות ידידותית לסביבה' תופיע בעמוד מקום האירוח
באפליקציה ובאתר של Booking.com ברחבי העולם, בצירוף פירוט הפעולות שמקום האירוח עושה
לקידום הקיימות. בשבועות הקרובים, כחלק מהמשך תהליך ההשקה, תווית 'תיירות ידידותית
לסביבה' תתחיל להופיע גם בתוצאות החיפוש ליד שם מקום האירוח. לתהליך החיפוש יתווסף גם
מסנן באותו השם, שיעזור לאנשים לזהות את האפשרויות הסביבתיות כבר בתחילת החיפוש שלהם
באתר Booking.com.

רשימת ההרגלים הירוקים שלפיהם מקומות האירוח נמדדים תמשיך להתפתח ולהתרחב במהלך
החודשים הקרובים, והמודל יעבוד יותר ויותר ברמה המקומית, לצד שמירה על רמה מסוימת
והכרחית של אחידות בכל רחבי העולם. ככל שהרגלים ירוקים מסוימים יתווספו עם הזמן, התכנון הוא
להחיל את יוזמת הקיימות הזאת גם על מותגים אחרים בקבוצת Booking Holdings, וגם על
שותפים נוספים ב-Travalyst Coalition, כדי לוודא שיש עקביות בין הפלטפורמות ולהגדיל את כמות
האפשרויות האקולוגיות שמוצעות ללקוחות.


כחלק מתוכנית 'תיירות ידידותית לסביבה', Booking.com ממשיכה ללוות את שותפי האירוח שלה
עם תובנות, עצות והסברה, כולל מדריכים ותוכן ייעודי בנושא במרכז העזרה לשותפים של
Booking.com . למידע נוסף על קיימות ב-Booking.com: sustainability.booking.com .

מתודולוגיה:
*המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 29,349 משיבים ומשיבות מ-30
מדינות וטריטוריות שונות (1,000 מארה"ב, 1,007 מקנדה, 1,000 ממקסיקו, 964 מקולומביה, 1,000
מברזיל, 1,000 מארגנטינה, 999 מאוסטרליה, 941 מניו זילנד, 1,001 מספרד, 1,000 מאיטליה, 1,000
מצרפת, 1,000 מבריטניה, 1,000 מגרמניה, 1,003 מהולנד, 986 מדנמרק, 1,000 משבדיה, 997 מקרואטיה,
1,005 מרוסיה, 1,003 מישראל, 1,000 מהודו, 1,000 מסין, 1,005 מהונג קונג, 968 מתאילנד, 963
מסינגפור, 1,000 מטייוואן, 1,005 מווייטנאם, 1,000 מקוריאה הדרומית, 1,000 מיפן, 1,002 מדרום-אפריקה
ו-500 מקניה). המשתתפים והמשתתפות בסקר היו בגילאי 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים
האחרונים ומתכננים לנסוע שוב במהלך 2021, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות
בנוגע לנסיעה. המשיבים ענו על הסקר מקוון במארס 2021.

תגובות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דוסיז
לוגו דוסיז צרכנות
העסקים שנפתחו השבוע
ריאיון השבוע
מבצעים
אופנה
בילוי
נופש-ותיירות
בריאות
בריאות
בתוך הבית
בתוך-הבית
גברים
גברים
גדג'טים וחדשנות
גדגטים
חגים
חגי-ישראל
טיפוח
טיפוח
יודאיקה
יודאיקה
יין ואלכוהול
יין
ילדים
ילדים
לימודים
לימודים
לכבוד שבת
לכבוד שבת
מוצרי תינוקות
מוצרי-תינוקות
מוסיקה
מוזיקה
מזון
מסעדות
מסעדות
מזון
משפחה
משפחה
נדל''ן
נדלן
ספרים
ספרים
פיננסים
פיננסים